ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Много е лесно да се паникьосате когато получите имейл от вашата банка, в който се твърди, че нещо не е наред с вашата сметка. Тогава сте готови бързо да направите всичко, което се иска от вас.
Много е вероятно обаче това да е измама и последствията за вас да са фатални. От Mashable са съставили списък с 5 неща, които банките никога няма да поискат от вас онлайн.
Разгледайте ги и внимавайте когато попаднете в подобна ситуация, защото кибер престъпниците се въползват точно от такива подходи. Кликнете тук за да научите 6 съвета за безопасно онлайн банкиране.
Никой не трябва да знае PIN кода за картата ви с изключение на вас. Тази информация не е нужна дори на банковите служители.
Може да получите имейл, който изглежда достоверен, но той да не е изпратен от вашата банка, а да има за цел да открадне вашите данни. Банките никога не изпращат имейли до своите клиенти свързани със запитване за поверителна информация. Единствените имейли, които можете да видите са свързани с промоции на банкови продукти. Ако обаче имате някакви съмнения, че нещо не е наред със сметката ви, посетете най-близкия клон на банката за да получите информация, никога не давайте данните си онлайн.
Повечето потребители знаят, че изтеглянето на нещо от неблагонадежден имейл адрес крие много опасности и не го правят. Но фактът, че измамниците все още се опитват да подмамят хората с прикачени файлове означава, че някои все още се лъжат и влизат в капана. Дори невинно изглеждащи PDF файлове могат да идват с ransomware или със скрити злонамерени файлове, които препредават личната ви информация на друг сървър.
Някои измамници изпращат имейли с молба клиентите да извършат спешна онлайн транзакция, като изтъкват много основателни причини за това. Може да ви убеждават, че банката има проблем и ако искате да запазите парите си трябва да ги прехвърлите в ‘безопасна сметка‘. Не бива обаче да се хващате на подобни измами.
Никога не се доверявайте на сляпо на имейл, който уж е изпратен от вашата банка с молба да звъните на конкретен телефонен номер. Най-малкото, което може да направите в този случай е да проверите реалния телефонен номер на банката в официалния им сайт (не бива обаче да кликате върху линкове в имейла). Посетете сайта като ръчно въведете URL адреса и проверете за признаци, че сайтът е защитен, например има ли HTTPS: // в адресната лента. По същия начин, измамниците могат да ви звънят директно на телефона, заобикаляйки имейлите, преструвайки се на представител на банката ви и да поискат от вас лична информация по телефона. Разбира се в никакъв случай не бива да им я давате, това се прави само в съответния клон на банката.
Източник: digital.bg