BG EN

50% по-малко жертви на пътя е целта на Европейския съюз до 2030 г.

ЕС

50% по-малко жертви на пътя е целта на Европейския съюз до 2030 г.

7421
на 29.03.2018
50% по-малко жертви на пътя е целта на Европейския съюз до 2030 г.
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Европейският съюз си поставя амбициозната задача за периода 2020-2030 г. смъртните случаи и сериозните наранявания в пътно транспортни произшествия (ПТП) да се намалят с 50%. Това може да стане с осигуряване на достатъчно средства за пътна безопасност и координирани действия в тази посока. На това акцентираха над 350 международни експерти, които се събраха в София за участие в конференцията „Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики“, част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 г.

препоръчано
свързани новини

Те бяха категорични, че мерките за пътна безопасност трябва да се приемат за инвестиция в спасяването на човешки живот, а не за разход. Катастрофите водят до огромни социални и икономически загуби за обществото, включително щети от над 2% от БВП на националните икономики, пише "Новини.бг".

Общо беше мнението, че за сектора трябва да се отделят достатъчно средства. Един от начините за осигуряване на целеви средства в България е въвеждането на тол-системата, която се очаква да носи 3 пъти повече средства за инвестиции в пътната инфраструктура у нас. През страната ни преминава съществен транзитен трафик и е важно да се регламентира справедлив начин за финансиране на пътищата - тежкотоварните автомобили, които рушат повече пътната настилка, да плащат повече от леките коли.

МРРБ кандидатства пред Европейската комисия за над 3 млрд. лв. за пътна безопасност. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в рамките на форума и подчерта, че от 2007 г. до сега над 660 млн. лв. са инвестирани по републиканските пътища само за подобряване на инфраструктурата, свързана с пътна безопасност – ограничителни системи, вертикална, хоризонтална сигнализация, маркировка, табели и други.

Статистиката показва, че най-безопасни за движение са автомагистралите и затова усилията на правителството са съсредоточени върху доизграждането на магистралния пръстен в България. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви, че 170 км от автомагистрала „Хемус“ ще бъдат изградени или ще се изграждат в рамките на следващите три години.

В края на април-средата на май пък ще стартират и процедурите за строителство и надзор на участъка през Кресненското дефиле, с което да бъде завършена магистрала „Струма“. Друг активен ангажимент на пътната администрация в тази посока е и извеждането на транзитния трафик от населените места с проектиране и изграждане на обходни пътища.

Три са основните фактори, които определят движението и неговата безопасност – освен безопасността на пътната инфраструктура, това са поведението на участниците в движението и автомобилният парк. Сред възможните мерки за намаляване на ПТП бяха набелязани ограничаването на скоростта – особено в населените места, подобряване на образованието и обучението на участниците в пътното движение, въвеждането на иновации, по-масовото използване на алтернативни видове транспорт и др. В заключение беше посочено, че за пътната безопасност трябва да се работи съвместно и тя да бъде категоричен ангажимент на всички институции и граждани.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за Деня на студентите: Стрелецът да внимава с щедростта, неочаквани пари за Водолея САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за Деня на студентите: Стрелецът да внимава с щедростта, неочаквани пари за Водолея
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 125
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК