500 000 лева дава правосъдното министерство за информационни системи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Министерство на правосъдието стартира разходването на средства по европейската програма “Добро управление”. В навечерието на серията почивни дни, ръководеното от министър Екатерина Захариева ведомство е обявило обществена поръчка за близо половин милион лева, без ДДС, които са за инвентаризация на информационните системи в съдебната власт, съобщава БГНЕС.
Услугата трябва да се изпълни за четири месеца. Изпълнението на заданието ще включва пет етапа – изготвяне на методика за инвентаризацията, график за самата инвентаризация, разработване и внедряване в експлоатация на информационна система, провеждане на самата инвентаризация, обобщение и изготвяне на анализ на инвентаризацията и изготвяне на препоръки, “както и провеждането на пресконференции”, става ясно още от заданието. Още през март месец тази година стана ясно, че МП готви да похарчи около 10 млн. лв. за прилагане на Пътната карта за изпълнение на Актуализираната стратегия за съдебна реформа. Тогава правосъдният министър Захариева обясни, че средствата са за развитие на електронното правосъдие, което ще улесни гражданите и бизнеса при контактите им със съдебната власт.
От друга обществена поръчка, обявена от МП, отново преди почивните дни става ясно, че ведомството търси изпълнител на заданието: изготвяне и окомплектоване на 14 проектни предложения по ОПДУ. За окомплектоване на документацията МП се готви да плати 30 000 лв., без ДДС или 2142 лв. на проект.
Амбициите на МП са до средата на октомври да подаде документите за финансиране от европейските фондове за четири проекта, които са за изграждане на “виртуална частна мрежа”, реализиране на информационна система за “съдебен статус”, осигуряване на система за видеоконферентни връзки, които да се използват при разследвания на престъпления или разпити от разстояние при съдебните процеси, както и “продължаване на регистърната реформа чрез редизайн и създаване на регистри с цел облекчаване на гражданите и бизнеса”. До края на октомври МП иска да кандидатства с още пет проекта – за Национален регистър на запорите, за Универсален регистър на професионално-квалифицираните лица, Национален регистър на пълномощните, поетапна миграция на съществуващите разпределени ресурси, системи и услуги, както и за редизайн на информационната система на МП и останалите структури, които са на подчинение на ведомството.
До края на ноември МП има намерение да кандидатства и с още пет проекта – за намаляване на натовареността, засилено използване на алтернативни форми за решаване на спорове и въвеждане на електронно правосъдие, за технологични обучители и организационни средства за изпълнение на разработени вътрешни правила и политики за ползване на информационните ресурси, за осигуряване на достъп електронни услуги за граждани, както и на служители на съдебната система и на магистрати за работа в електронна среда, за доразвитие и централизиране на порталите на съдебната система, за анализ на нормативната уредба и стратегически документи.


