BG EN

60% избират "безпаметна" ваканция в Слънчев бряг

Региони

60% избират "безпаметна" ваканция в Слънчев бряг

3925
на 12.06.2013
60% избират безпаметна ваканция в Слънчев бряг
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

60% от туристите избират Слънчев бряг заради нощния живот и алкохола. Това са младежи, избрали курорта за парти туризъм, пресмятат хотелиери пред Би Ти Ви. Всички те поне веднъж участват в прословутите бар турове като част от забавленията на море.

препоръчано

"Пий и не прекалявай! А при спешен случай, звъни на 112!" - съветва британското консулство. Тази леко шокираща реклама предупреждава поданиците на кралицата, че забавленията трябва да са с мярка, а не "безпаметни".

„Малко ми е странно това понятие „алкохолен туризъм" - туристите идват тук, не защото алкохолът е евтин, а за да се забавляват. Това, което ме притесни, е че миналото лято сме имали три смъртни случаи на паднали от балкона младежи. През цялото време те си изкарват добре, но за секунда се разсейват и това е фатално. Целта ни е да предотвратим подобни случаи", казва Джон О' Шонъси - консул на Великобритания у нас.

От няколко години бившата шефка на Слънчев бряг Малина Стратиева настанява в хотела си младежи. Не е съгласна с понятието „алкохолен туризъм". Тя използва словосъчетението „организиран младежки туризъм".

„Понятието „алкохолен туризъм" не съществува. Това, което те правят, е да се веселят. Аз работя с младежи, защото хотелът ми се намира в центъра, защото около моя хотел има построени 20 дискотеки и когато някой е построил 20 дискотеки в един център, не може да очаква, че ще има туризъм за възрастни", смята Стратиева.

Според нея парти туризмът е ниша, от която Слънчев бряг се възползва, защото по друг начин няма как да запълни огромната база.

За разлика от Слънчев бряг, в другите курорти за младежки туризъм в Европа нямало денонощни супермаркети, нито сергии с бельо по улиците. Българската Ибиса била и единственият курорт у нас с летен сезон от пет месеца.

България трябва да промени имиджа си и да инвестира повече в рекламата на всякакъв вид туризъм - предимно на този, свързан с минералните бани, който е целогодишен. За това обаче са необходими много средства и сериозна държавна политика. Около това становище се обединиха Таня Буруджиева - депутат от БСП, и Благой Рагин - председател на Браншовата асоциация на хотелиерите и ресторантьорите  (БАХР).

„Трябва дебат с бранша и гражданите за нови приоритети пред туризма. Стратегията за развитие на сектора към момента е меко казано „алабалистика". Там не са включени минералните извори, с което сме уникални. Най-глупавото нещо бе всички, които се втурнаха да строят хотели по морето и в Банско. Вследствие на това нито можеш да се качиш да караш ски, нито спокойно да отидеш на море", коментира Буруджиева.

Според Благой Рагин пък нещата и по морето постепенно започват да се променят. Така например тази година имало сключени споразумения с туроператори за повече културни събития като посещения на Бургаската опера.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 14 декември - пътуване ще се отрази освежаващо на Везните, успехът е със Скорпионите, които работят през почивния ден САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 14 декември - пътуване ще се отрази освежаващо на Везните, успехът е със Скорпионите, които работят през почивния ден
ПИК TV x
Преди концерта на Род Стюарт: Рафи сменя гума на политик Преди концерта на Род Стюарт: Рафи сменя гума на политик
ново
Днес: 3
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК