ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
60% от туристите избират Слънчев бряг заради нощния живот и алкохола. Това са младежи, избрали курорта за парти туризъм, пресмятат хотелиери пред Би Ти Ви. Всички те поне веднъж участват в прословутите бар турове като част от забавленията на море.
"Пий и не прекалявай! А при спешен случай, звъни на 112!" - съветва британското консулство. Тази леко шокираща реклама предупреждава поданиците на кралицата, че забавленията трябва да са с мярка, а не "безпаметни".
„Малко ми е странно това понятие „алкохолен туризъм" - туристите идват тук, не защото алкохолът е евтин, а за да се забавляват. Това, което ме притесни, е че миналото лято сме имали три смъртни случаи на паднали от балкона младежи. През цялото време те си изкарват добре, но за секунда се разсейват и това е фатално. Целта ни е да предотвратим подобни случаи", казва Джон О' Шонъси - консул на Великобритания у нас.
От няколко години бившата шефка на Слънчев бряг Малина Стратиева настанява в хотела си младежи. Не е съгласна с понятието „алкохолен туризъм". Тя използва словосъчетението „организиран младежки туризъм".
„Понятието „алкохолен туризъм" не съществува. Това, което те правят, е да се веселят. Аз работя с младежи, защото хотелът ми се намира в центъра, защото около моя хотел има построени 20 дискотеки и когато някой е построил 20 дискотеки в един център, не може да очаква, че ще има туризъм за възрастни", смята Стратиева.
Според нея парти туризмът е ниша, от която Слънчев бряг се възползва, защото по друг начин няма как да запълни огромната база.
За разлика от Слънчев бряг, в другите курорти за младежки туризъм в Европа нямало денонощни супермаркети, нито сергии с бельо по улиците. Българската Ибиса била и единственият курорт у нас с летен сезон от пет месеца.
България трябва да промени имиджа си и да инвестира повече в рекламата на всякакъв вид туризъм - предимно на този, свързан с минералните бани, който е целогодишен. За това обаче са необходими много средства и сериозна държавна политика. Около това становище се обединиха Таня Буруджиева - депутат от БСП, и Благой Рагин - председател на Браншовата асоциация на хотелиерите и ресторантьорите (БАХР).
„Трябва дебат с бранша и гражданите за нови приоритети пред туризма. Стратегията за развитие на сектора към момента е меко казано „алабалистика". Там не са включени минералните извори, с което сме уникални. Най-глупавото нещо бе всички, които се втурнаха да строят хотели по морето и в Банско. Вследствие на това нито можеш да се качиш да караш ски, нито спокойно да отидеш на море", коментира Буруджиева.
Според Благой Рагин пък нещата и по морето постепенно започват да се променят. Така например тази година имало сключени споразумения с туроператори за повече културни събития като посещения на Бургаската опера.


