ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Има тенденции, които започнаха постепенно да трансформират начина, по който живеем. Например, само преди няколко години, социалните медии изглеждаха като прищявка за тийнейджърите. Днес ние ги използваме, за да общуваме ежедневно с приятели и колеги, да търсим стоки и услуги, да се сприятеляваме и да късаме със стари познати, и да търсим съвети.
Как обаче ще се отразят настоящите тенденции върху нашия живот и върху живота на нашите близки? Дали една „модна“ тенденция да се проверяват постоянно имейлите и статусите в социалните мрежи може да промени човешката душевност?
Бизнесът също се влияе от тези тенденции, тъй като стабилни в миналото компании изпаднаха в криза именно поради липсата на далновидност за развитието на променените нагласи на потребителите.
Затова от Business Insider ни дават възможност да разберем накъде сме се запътили чрез седемте тенденции, които влияят на бъдещето на човечеството.
1. Поради социалните сайтове, хората все по-рядко се срещат със своите приятели и познати в реалния свят
Днес много потребители предпочитат виртуалните контакти пред реалните и имат своите „оправдания“ за този си избор. Благодарение на този факт е възможно в бъдеще животът да се центрира все повече пред дисплея у дома или в офиса и все по-малко в реалния свят.
2. Ние проверяваме нашите телефони на всеки 9,6 минути
Тази тенденция се задълбочава все повече и води със себе си както нови форми на комуникация, така и нови начини на удовлетворение от „общуването“с виртуални услуги и приятели.
3. Размерът на съдържанието в интернет продължава да расте с изумителна скорост
Google изпълнява по 2 милиона търсения в минута, а 72 часа видео съдържание се качва в мрежата на всеки 60 секунди. В бъдеще можем да очакваме, че хората в активна възраст ще прекарват все повече време в интернет, в търсене на знания или забавление според вкусовете си.
4. Възможността да знаем постоянно какво правят нашите приятели и роднини води до неподправено любопитство къде са те и какво правят
Това води до превръщането на хората в „шпиони“ на своите близки и в култивиране на един нездрав интерес към чуждите занимания, който граничи с нивото на хората, които „живееха“ с жълтата преса от 80-те години на миналия век. Ако социалните сайтове продължат да се развиват със сегашните темпове, обществото може да мутира към нова форма на „Големия брат“ (оригинала на популярното реалити шоу „Биг Брадър“, което познаваме от телевизионния екран днес) от романа на Оруел „1984“.
5. Склонни сме да вярваме повече на информацията и коментарите на другите по дадена тема в интернет, отколкото на нашите познати и родители
Подобна тенденция е опасна за подрастващите и може да доведе до още по-ранно отделяне на младите от семейната среда. Всъщност, според специалистите този проблем не се изчерпва само с хората в активна възраст, тъй като анализаторите отчитат неприятния факт, че един човек днес не достига зрялост около 40-те години на своя живот както е било в миналото, а много по-късно – в късните 50 години на своя живот. Или казано по друг начин, прекалено ранното „съзряване“ е неефективно, и белязва целия живот на човека.
6. Продажбата на мобилни устройства, които могат да се носят на ръката се разраства
Спрямо месец октомври 2012 година, броят на продадените джаджи е скочил 2 пъти. Това означава, че в едно близко бъдеще ще срещаме хора по улиците, които ще ръкомахат и ще си говорят сами, а шпионирането и тайното заснимане с видео камера ще бъдат детинска работа. И въпреки че това е лесно да се прогнозира с точност, не е ясно какви ще бъдат социалните ефекти върху обществото и върху психиката на отделния индивид.
7. 80 % от потребителите предпочитат да използват интернет за пазаруване на стоки
Според специалистите, подобна тенденция може само да задълбочи кризата с качеството на предлаганите стоки и услуги, тъй като огромна част от търговията се измества във виртуалното пространство. А там важат законите на „илюзията“ – предлаганите стоки могат да бъдат направени да изглеждат много по-атрактивни и полезни отколкото са в действителност.
Източник: digital.bg


