ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от Българската търговско-промишлената палата (БТПП) след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (GDPR).
Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът да влиза в сила, около половината от анкетираните отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента.
16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения. Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност отбелязват от БТПП, пише "Монитор".
Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.


