ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Mastercard тества приложение за смартфон, което оторизира онлайн покупки, използвайки лицево разпознаване, пише BBC News, цитирана от Фокус. За да получат одобрение за транзакция, потребителите, участващи в експеримента трябва да държат телефоните си сякаш си правят селфи. “Новото поколение, което толкова обича селфита… Мисля, че ще го хареса”, казва експертът по сигурността на компанията Аджай Бхала.
Според специалисти лицевото разпознаване трябва да бъде подсилено с “допълнителен защитен слой”. “Google изпробва лицево разпознаване за телефоните с Android и първоначално се сблъска с множество проблеми”, посочва Кен Мънро, изследовател във фирмата Pen Test Partners. “Хората установиха, че могат да фотографират някого, да покажат снимката на камерата и да отключат телефона”. На една от уебстраниците си Google отбелязва, че лицевото разпознаване е “по-малко сигурно от ПИН код или парола”.
Мобилният софтуер на Mastercard изисква от потребителите да намигнат, за да докажат, че са хора, но дори тази защита може да се преодолее. “Хората заснемаха фотографии и ги анимираха, затваряйки клепача”, обяснява Мънро. “Оттогава биометричните технологии са се развили, но все още не са достигнали необходимото ниво”.
Mastercard проучва използването на лицево разпознаване като алтернатива на SecureCode - софтуерът на компанията, който изисква парола от потребителите, за да направят онлайн покупка. През март китайският електронен търговец Alibaba представи приложение за лицево разпознаване, което обаче все още не е дебютирало на пазара.
В тестовете на Mastercard участват 500 потребители в САЩ. Фирмата уточнява, че разглежда и възможността за постигане на по-високо ниво на сигурност чрез пръстови отпечатъци и гласово разпознаване. Според Мънро най-добрата защита би била “по-сложна”. “В идеалния случай това ще е съчетание от лицево разпознаване и ПИН. И двете системи имат пропуски, но заедно ще функционират брилятно”, изтъква експертът