ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За пръв път OxfordDictionaries избира за дума на година емоджи. Официалното име на пиктограмата е “Лице със сълзи от радост”. Уебсайтът на авторитетното издателство Oxford University Press посочва, че е имало силни съперници от различни области, но емоджито е избрано, тъй като най-добре въплащава духа на времето. Емоджитата навлязоха в общуването в края на 90-те години на миналия век, но през 2015 година мащабът на използването им нарастна неимоверно, пише "Фокус".
Oxford University Press си партнира с технологичната компания SwiftKey, за да събере статистически данни за някои от най-популярните емоджи по света. Изобразяващата сълзи от радост пиктограма е избрана, тъй като е най-употребяваното емоджи в глобален мащаб. SwiftKey е установила, че 20 процента от използваните във Великобритания през 2015 година емоджи са лице със сълзи от радост. В САЩ картинката представлява 17 процента от общуването с емоджи. Това е рязко покачване в сравнение със съответно 4 и 9 процента през 2014 година. Самата дума “емоджи” отбелязва скок в употребата си. Въпреки че е част от английския език от 1997 година, използването й се е утроило през 2015-та, според данни на Oxford Dictionaries.
Емоджи е малко дигитално изображение или икона, изразяваща идея или емоция в електронната комуникация. Терминът е взет от японския език и произлиза от “е”, което означава “картина” и “моджи”, което значи “буква, писмен знак”. Емоджи е по-скоро стилизирано изображение, за разлика от емотикона, който предава лицево изражение чрез съчетание на знаци от клавиатурата.