ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Печатът в Русия следи разследването на самолетната катастрофа в египетски Синай, където в събота загинаха пътниците и екипажът на руски еърбъс, пътувал от Шарм ел Шейх за Санкт Петербург с 224 души на борда.
Руски и египетски експерти не са установили при предварителния оглед следи от взривни вещества по телата на жертвите на катастрофата на самолета Еърбъс А321 в Египет, съобщи източник от руския Център по съдебно-медицинска експертиза. Египетски експерт заяви, че по телата на жертвите няма следи от външно въздействие, пише dnes.bg.
"Свободная преса" обаче цитира египетски медик, участвал в огледа на телата, според когото уврежданията може би са от силна експлозия на борда, още преди машината да се разбие в земята.
Това показва големият брой откъснати части от тела, уточнява експертът, цитиран по агенция Спутник. Според него с оглед състоянието на повечето тела за идентифициране на жертвите ще е необходим анализ на ДНК.
Не бива да се изключва версията за атентат, смята ориенталистът Семьон Багдасаров, говорил пред "Свободная преса". Изданието припомня и мнения на експерти от САЩ, че причина за катастрофата е взривно устройство.
Според германския специалист Андреас Шпет обаче трагедията може би е следствие от умора на материала на мястото на стара повреда в опашната част на лайнера.
Нещата в момента се свеждат до две версии - терористичен атентат или техническа повреда, заявява пред "Утро" Виталий Бордунов, експерт на Международната организация за гражданска авиация (ИКАО).
"Предположенията отпадат едно след друго. Чакаме да видим какво ще покажат черните кутии (. . .) - може би след седмица, може би по-късно", казва той.
Експертът от САЩ Клайв Ъруин също напомня за предишна повреда на самолета в опашната част и смята за най-вероятно тя да е предизвикала "внезапна", "мигновена разхерметизация, при която (. . .) въздухът от салона се изхвърля навън с разрушаваща експлозия".
"Това е "чиста" експлозия, без никакво запалване или горене. Но също толкова смъртоносна", обяснява той.
Преди наземните служби да изгубят връзка със самолета, на борда са регистрирани звуци, нехарактерни за нормален полет, отбелязва пред "Утро" руският летец изпитател Анатолий Книшов. Според него това сочи, че в машината "е имало някакъв предмет, довел до рязка разхерметизация, разкъсване на самолетното тяло, на опашната част и до рязка декомпресия" - спадане на налягането в салона и кабината, който "на височина от 9000 метра води до загуба на трудоспособност, понякога и до смърт буквално за части от секундата". Това обяснява травмите на пътниците и факта, че "пилотите дори не са могли да съобщят някак каквото и да било", добавя Книшов.
Следствието проучва какво е причинило самолетната катастрофа. Но и без резултатите от разследването е ясно, че в авиационния отрасъл цари бардак, а сигурността на пътниците тревожи малцина", заключава "Аргументи и факти".