ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Дженерал мотърс" и "Форд" биха искали да изпреварят промяната в отношението на клиентите си към автомобилите. След като неотдавна инвестира в компанията Lyft, американският производител на автомобили „Дженерал мотърс” (General Motors - GM) потвърди придобиването на още един конкурент на „Юбер” (Uber) - Sidecar, фалирал наскоро.
"Във връзка с прекратяването на операциите на Sidecar, можем да потвърдим, че привличаме служителите на Sidecar, които ще бъдат интегрирани в екипа за градска мобилност на GM, и придобиваме някои свързани активи", каза говорител на компанията в имейл до АФП. Sidecar беше част от американските конкуренти на „Юбер”, който осигурява кола с шофьор през приложение в смартфона.
„Дженерал мотърс” инвестира 500 милиона в друг американски конкурент на „Юбер” - Lyft и сключи с него стратегически съюз, който включва и разработването на автопарк от автономни превозни средства, които могат да бъдат предложени при поискване от потребителите. Компанията GM, както и други производители на автомобили, опитва по този начин да изпревари промяната в отношението на потребителите към автомобила, което ще се случи в по-близко или по-далечно бъдеще. Нейният конкурент „Форд” (Ford), също иска да постави ударението върху бъдещето на услугите, свързани с мобилността, освен традиционната си дейност в производството на автомобили, посочва АФП.