ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Приблизително 10,4 млрд. долара са похарчили американците в деня на най-големите намаления, с които започна предколедния сезон на разпродажбите – т.нар. Черен петък. Данните са на проучване на агенцията ShopperTrak. Въпреки, че тази сума не включва данни за онлайн продажбите и надвишава прогнозите на анализаторите с 1,6 млрд. долара, тя е с около 10% по-малко от предходната година.
Тогава американците оставиха в последния петък на ноември в магазините 11,6 млрд. долара. Според специалистите, това намаление се дължи на факта, че все повече американци правят покупки чрез интернет, където често може да се намерят много по-добри оферти, отколкото на реалното място на продажба.
Така продажбата в онлайн магазини за миналия "Черен петък" е нараснала с 14,3% в сравнение с предходната година и възлиза на около 2,7 милиарда долара. Сезонът предколедните намаления в САЩ започва в петък след Деня на благодарността, който се отбелязва в последния четвъртък на ноември.


