Ангел Найденов: Ако не подготвим инфраструктурата за изтребителите F-16, ще плащаме наем
Последвайте ни в Google News Showcase
През октомври трябва да бъдат сертифицирани основните обекти на авиобаза „Граф Игнатиево”, за да приемем изтребителите F-16. Ако не успеем да приготвим инфраструктурата, трябва да плащаме за съхранени пред Нова нюз.
Той обясни, че в Словакия е имало подобен казус – страната е плащала наем за съхранение на самолетите, защото са се забавили с подготовката.
Найденов обясни какво прави България, за да приеме тези самолети - удължава пистата на „Граф Игнатиево” с пътеки за рулиране и всички съпътстващи изисквания. Цената на изграждането и ремонта на обектите, свързани с приемането на самолетите, е около 265 млн. лева. Част от тази сума се плаща от фондовете на НАТО – около една четвърт. Отделно има около 160 млн. лева за обекти, които са свързани с експлоатацията на изтребителите, поясни бившият военен министър.
„В авиобазата се строят сгради, хангари, тренажори, складове – голямо усилие от МО и самата авиобаза. Това трябваше да струва около 300 млн. Твърди се, че сумата е набъбнала до към 400 млн. лева. Очакванията са този проект, който се движи от Министерството на отбраната, да струва около 500 млн. лева”, каза Найденов.
Путин: Русия не планира нападение на страни от НАТО, но ще сваля самолети Ф-16 в Украйна
Първите два самолета, които трябва да бъдат готови до края на годината, ще бъдат използвани за обучение и на летателния, и на инженерно-техническия състав. 32-ма пилоти и над 60 души от инженерно-техническия състав трябва да бъдат обучени, каза още Найденов.
По думите му проблемът с нальота на пилотите няма да бъде с такава острота по отношение на новите самолети. Между 180-200 летателни часа е минималният брой часове за военните пилоти в другите страни. Сега стремежът е българите да имат 35 часа полети за цялата година.
Относно повишението на заплатите на военните Найденов обясни, че се променя базата за възнаграждението на бойците.