ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От понеделник гражданите ще могат да се възползват електронно от всички услуги по Закона за туризма. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на брифинг в Министерство на туризма за изцяло новия тип електронни административни услуги, които въвежда Министерството.
Министърът поясни, че системата ще е достъпна 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата, считано от понеделник. „Когато в събота и неделя е имало подадени заявления автоматично от понеделник колегите започват тяхното обработване. Няма нужда да се спазва работно време и от бизнеса, и от гражданите“, каза Ангелкова. Тя уточни, че гражданите ще могат да се възползват електронно от всички услуги по Закона за туризма без изключение за нито един от 26-те режима по закона.
„По всички услуги се ползват електронните услуги на Министерство на туризма, които разбира се, могат да бъдат квалифицирани както електронни, така и мобилни, защото ще бъдат достъпни както за смарт телефони, за таблети, айпади, компютри“, обясни още министърът.
Министърът уточни, че цялата система струва 120 хил. лв. без ДДС, в което е включена изработката на софтуера, поддържането на всички услуги. Министър Ангелкова каза, че системата ще бъде поддържана една година безплатно,а след изтичането на този срок услугата ще струва 2 лв. на месец.
На въпрос колко души биха се възползвали от услугите и към момента, колко го правят на хартия, Ангелкова отговори, че годишно получават около 1400-1500 заявления общо за всички услуги в Министерство на туризма.Тя добави, че след старта на системата ще се направи анализ и тогава ще може да се каже конкретна цифра за проявения интерес към новата услуга.
„Ние сме първите, които въвеждаме тези услуги и се надяваме, че по-голяма група от заинтересовани ще се възползват от тях“, допълни още Ангелкова.


