ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Архитекти от инициативата "Граждани за София" искат да се спре трамваят по бул. "Мария Луиза" в частта от ул. "Козлодуй" до Централни хали. Аргументите са, че наземните мотриси са безсмислени, след като отдолу минава метрото. "Стана патент да правим скъпо и дълбоко метро и отгоре да оставяме стария трамвай", коментира архитект Димитър Димитров от инициативата. Той дори предложи там да се изместят продавачите на книги, които сега са на площад "Славейков".
От гражданската организация искат Министерският съвет да заседава извънредно и да вземе решение за ревизиране на целия проект на метрото и неговата ефективност, както и всички останали крупни инвестиционни проекти на Столична община. Една от причините за искането им е проектът за третия метродиаметър. "В този проект 2/3 от трасето е неефективно. "От театър "София" до квартал "Левски Г" няма натовареност и сега тролеите се движат полупразни. Същото е и в участъка от ул. "Житница" през "Овча купел", където също няма необходими доказателства за прекарване на метрото", коментира Димитров.
По думите на архитекта и при сегашното метро 40% са неефективни. "Безумията започнаха с изместването на трасето от бул. "Цариградско шосе" по бул. "Драган Цанков". И сега софиянци чакат на "Плиска", на Окръжна болница. Булевард "Цариградско шосе" има 60% неусвоен капацитет, защото направиха станция на "Интер Експо център", която не обслужва жилищни квартали, а бизнес сгради", обясни той.
СИГНАЛ
От гражданската организация призоваха прокуратурата да провери договорите за изграждането на кръстовищата на две нива при Телевизионната кула и на бул. "Академик Иван Ев. Гешов". "За малкото кръгово на Телевизионната кула общината даде 25 млн. лв. Кръстовището на "Ив. Ев. Гешов" е 14 млн. лв., а работата е аналогична, като дори реалната му цена е 3 млн. лв.", изчисли Димитър Димитров. Според архитектите естакадата на Лъвов мост е напълно излишна и ще задръсти София повече.


