Ас в небето за трагедията край Оризари: Леките самолети не са за висш пилотаж
Последвайте ни в Google News Showcase
Много ми е тежко, познавам лично загиналия Стефан Василски, много опитен пилот. Возил е във въздуха много от моите момчета. За последен път се видяхме преди две седмици. Това каза след трагичния инцидент от събота в село Оризари авиоветеранът Тобия Качаков.
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
"Крилото най-вероятно се е счупило от претоварване, от умора на материала. Може да е дал дефект и стиковъчен болт, който събира тялото на самолета с крилото. Всеки болт на критично натоварване трябва да се смени на определени пролетени часове. Всеки собственик на самолет има Ръководство за експлоатация. Там е описано на колко часа полет трябва да се сменя съответният болт. Ако болтът обаче се е счупил, грешката е при производителя в САЩ", допълни Качаков пред "Марица".
"Да, самолетът е минал преглед преди 4 месеца, но хората от ГД ГВА на транспортното министерство оглеждат самолета на земята - двигател, хидравлика, температура на двигателя, документация. За умора на материала, констатация на микропукнатини, е нужна специална лаборатория", уточни той.
"Леките самолети не са пригодени за висш пилотаж и фигури, предназначени са само за праволинеен полет. Не може момченца със 70 летателни часа да си мислят, че са вече асове. При тези фигури се натрупва умора на материала и в един момент крилото се чупи. Смятам, че това е причината за последната авария", заключи експертно Качаков, който има над 60-годишен авиостаж.