АФЕРИТЕ НА РУМЕН РАДЕВ: Как избегна военен съд за катастрофа с боен изтребител (ДОКУМЕНТИ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Румен Радев успя в края на своя президентски мандат да овладее заповече от 6 месеца цялата държава, държейки в ръцете си всички власти и да провали България във всяка една сфера с гръм и трясък. Затова ПИК припомня предизборно поредицата "Аферите на президента", в която разкриваме от кого е зависим Румен Радев, какво стои зад скандалите, в които забърква себе си и България, какъв е моралът му като човек, от когото днес зависят съдбините на българите.
В първата част публикувахме разследването на ПИК за нерегламентираното назначаване на тогавашната любовница на Радев, а днес негова съпруга - Десислава, на два щата във Военно-въздушните сили, по времето, когато той е началник и дори е още женен.
Припомнихме и скандалната СРС афера с прихванат запис,на който докато следят друг обект, по телефона той се чува с мъж с гласа на Радев. Мъжът натиска да се прекрати проверка на КПКОНПИ срещу Десислава Радева.
Разкрихме и участието на Радев в апартаментгейт по времето, когато е във ВВС и успява на развърти схема с ведомствени държавни жилища, като после продава евтиния държавен апартамент на пазарни цени в своя полза.
Днес ще ви запознаем с десетки документи от ВВС, които разкриват куп тъмни петна в биографията му на командир във Военно-въздушните сили, които показват, че издържаният, образован и отглеждан цял живот от държава Радев е много далеч от образцов военен и пилот, за какъвто опитва да се представи.
В кариерата му има дори зловещ инцидент. Става дума за катастрофа на боен самолет за 180 млн. лв. под негово командване, за която той така и не понася никаква отговорност.
Незнайно как и защо Радев не е изправен на военен съд и именно това едва снощи изясни премиерът - тогавашният военен министър Аню Ангелов ходатайствал за него и се примолил да не съсипват кариерата му. В крайна сметка Радев не е сред привлечените като обвиняеми и не е изправен на военен съд за зловещата катастрофа, макар да е станала под неговото оперативно командване.
Инцидентът става на 26 април 2012 г. - катастрофира военен самолет МиГ-29. Машината е за близо 180 млн. лв. и се разбива зловещо, като по чудо няма жертви.
Минути след излитането си в 10,35 часа учебно-бойният МиГ-29УБ с екипаж майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев пламва. Според военни летци причината е, че вместо да приберат фаровете, те прибират по-рано колесника, получава се искра и машината почва да гори. Двамата насочват самолета към землището между две села - Царимир и Голям Чардак, за да избегнат жертви, и катапултират.
„Изтребителят е произведен 1989 г., тоест на същите години, на които са абсолютно всички самолети МиГ-29. Машината е минала прегледи. При нас това е абсолютно задължително, няма компромис. Всички самолети, за които имахме договор с руснаците, минаха по една и съща процедура и всички те са в едно и също състояние - много добро“, коментира тогава командирът на ВВС генерал-майор Константин Попов. На същия самолет предният ден успешно е летял самият той.
Никой обаче не споменава името на ръководещия учението и полетите в конкретния ден - Румен Радев, който сякаш потъва вдън земя, въпреки че е прекият отговорник и за разпределението на екипажите, и за организацията на полетите.
Така това черно петно не влиза в биографията на Радев и той продължава военната си кариера, като по-късно е издигнат за шеф на Военновъздушните сили. После дезертира от армията, за да се хвърли в президентската битка.
Военни пилоти обаче са категорични, че именно той е бил сред основните отговорници за инцидента, тъй като е отговарял за летателната подготовка на ВВС по това време като зам.-командир. Той лично е ръководел и учението, на което се е случила катастрофата - българо-американската съвместна тренировка „Тракийска звезда 2012“.
Военна полиция и прокуратура водят разследване след инцидента и са разпитвани двамата пилоти, но не и техния командир и ръководител на операция Румен Радев, чието име така и не се споменава в многобройните статии по време и след инцидента.
Факт е обаче, че след изгарянето на машината за 180 млн. лв., той продължава възходящата си кариера по времето на министъра на отбраната Аню Ангелов. А след това се замесва и в други афери с ведомствено жилище, което купува и препродава, а ползва друго неправомерно под наем, както и назначава любовницата си Десислава незаконно на два щата в армията, а после и се жени за нея, както разкрихме в поредицата "Аферите на Румен Радев".
С документи политологът Антон Тодоров пък доказа, че днешният президент, който лицемерно говори за морал и прозрачност, всъщност крие тъмни тайни от своето минало. Тодоров извади скандални документи от архивите, които ясно показват капацитета на широко рекламирания бивш шеф на ВВС Румен Радев.
Ето какво твърди Тодоров:
Не слушайте нито „експерта“ Румен Радев, нито „политика“ Румен Радев! И двамата са тотален провал, сто процента щета за България и българите! Не слушайте и „експерта“, съветник по национална сигурност и отбрана на Румен Радев – Илия Милушев.
Както ще видите от поверителните документи (вече разповерени в ДВИА-В.Търново) за произшествията в поделението в Равнец (15-ти авио-изтребителен полк), където двамата са служили през 80-те и първата половина на 90-те години на миналия век (до 1994 г., когато полкът е разформирован и прехвърлен в базата Граф Игнатиево) – и Радев, и Милушев присъстват в безброй документи за извършени от тях нарушения!
Тези двамата нямат никакво право – нито формално, нито морално, нито експертно, да дават мнение по избора на нов многоцелеви изтребител за българските ВВС.
Прочетете документите, помислете върху тях, след това отново ги прочетете и никога, по никакъв повод повече не казвайте и не позволявайте във Ваше присъствие да се изрича сквернословието, че Румен Радев е въздушен ас! НИКОГА ВЕЧЕ!