ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Приходите на "Холдинг БДЖ" продължават да спадат, сочат данните от финансовите отчети на дружествата от първите 6 месеца на годината. Пада стремително и пазарният дял на железниците в транспортния сектор - в момента е едва 5.5%, информира "Сега".
Според отчета намалението с 2% до 179 млн. лева се дължи на спада на превозените пътници и товари. Оказва се, че двете дружества - за пътническите и за товарните превози, изостават от бизнес плана. Наблюдаваното намаление на разходите се дължи най-вероятно на поевтиняването на петрола. Приходите пък се формират основно от субсидията от бюджета.
В периода януари-юни са превозени около 11 хил. души, което е с 9 на сто по-малко от предходния отчетен период. Според официалните данни 13% от влаковете са се движили със закъснение. Най-много нарушения са установени при проверките за почистването на вагоните - 861. Става дума за вътрешните проверки, които проведе през пролетта управата на БДЖ след множество сигнали за мръсни вагони и тоалетни.
В товарните услуги спадът на превозените стоки е 2.6%, а загубите - 7.3 млн. лв. Дружеството "Товарни превози" е пред процедура за продажба, в момента агенцията за приватизация прави анализ на активите. Лошото качество на услугата и продължаващата с години тенденция за увеличаване на загубите в БДЖ вече се отразяват и на загубата на кадри.
"С пускането на новия лъч на метрото при нас напуснаха 40-50 човека за два месеца и това е най-големият проблем", съобщи инж. Генчо Мирков, шеф на експлоатацията в пътническите превози.
Според него младите специалисти се обучават в системата на железниците, но след това общинското предприятие "Метрополитен" ги поглъща заради по-добро заплащане.