Последвайте ни в Google News Showcase
Докрая на годината се планира стартирането на нова обществена поръчка за доставка на между 10 и 15 нови мотриси за средни разстояния, а след това и на нови между 30 и 50 броя съвременни вагона за 160 км/час.
WINBET – Ултра завишени коефициенти за топ спортни събития (18+)
Евентуалното обновяване на влаковете през следващите години беше обявено от председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ Григори Григоров по време на обществено обсъждане по темата. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро разсрочена в рамките на 7 години, за да не се затруднява и без това затрудненото финансово състояние на държавното дружество.
Новият подвижен състав ще обезпечи над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния с оптимизация на графика, за да бъде конкуренция на автомобилния транспорт, както като времепътуване, така и по комфорт.
Годината 2023 е оптимистична според проучванията на БДЖ заради натовареността на производителите, изразиха надежда от БДЖ, предава "Монитор".
За да осигури графика на движение за следващите три години, ръководството на БДЖ стартира ремонтна програма. Подновената наскоро процедура за ремонт на 46 мотрисни влакове Сименс Дезир цели да обезпечи движението на крайградските линии за следващото десетилетие.
До 2022 г. се предвиждат и 15 капитални ремонта на локомотиви годишно с модернизация за скорост от 160 км/ч. Тук става въпрос за старите машини "Шкода". С производителия им вече се водят разговори и така ще им се осигури ресурс още поне 20 години.
Шефовете на БДЖ водят преговори с "Дойче Бан" за закупуване на около100 вагона, използвани от немските железници в момента. Сумата не беше обявена, но изчисленията показват по-ниска инвестиция от тази за модернизация на собствените вагони.
След 2030 г. се планира подготовка за поетапна подмяна на мотрисите Сименс Дезиро и на вагоните и локомотивите за международните линии.