ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Изключително атрактивен парен ретро локомотив тръгна тази сутрин от София до Банкя. Локомотивът е произведен през 1931 г. в гр. Познан и е работил до 1968 г. Оттогава е музеен експонат на собствена тяга, т.е. не е стационарен. Това разказа машинистът Ангел Алексиев.
С мощно изпускане на парата и силен грохот, пред смаяните погледи на деца и възрастни, локомотивът потегли към Банкя. “Локомотивът е произведен изцяло за нуждите на българските железници. По онова време са били произведени 20 такива локомотива. “Уникалното е, че това е най-мощният тендерен парен локомотив в Европа”, разказа той и добави, че локомотивът има още редица уникални качества като околоосната формула и др.
Основното предназначение на локомотива е било да се движи от София до Перник. Карал е тежки въглищни влакове от мини Перник, обясни още Алексиев.
Машинистът разказа и че е изключително трудоемко да се работи с такъв парен локомотив, защото “работим трима човека непрекъснато. Трябва и тримата да сме в един определен синхрон, за да вървят нещата. Освен това физическият труд тук е в пъти по-голям”.
Най-малкото това са въглищата, които се прехвърлят, за да се движи локомотивът. За една дестинация като тази до Банкя, днес например ще бъдат изразходвани 1- 1.5 тона въглища за отиване и връщане.