БЕЗ КЛЮКИ: Ето ги нещата, които в никакъв случай не трябва да обсъждате на работа
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Да се сприятелиш с някого на работното място е приятно и полезно. С кого да прекарате обедната си почивка, да изпиете чаша кафе, да споделите проблеми и да обмените последните новини?
С колега-приятел, разбира се. Нашият манталитет е такъв, че можем да бъдем изключително откровени с някои колеги. Но това е хлъзгава почва.
Има теми, които не са допустими в разговорите по време на работа. Дори и с тези, с които работите рамо до рамо от дълго време и сте приятели. Ето за какво не трябва да говорите на работното място:
1. Пари
Как става. Попадате в нов екип и изведнъж намирате сродна душа в лицето на колега. Има необременена комуникация: съвместни вечери в трапезарията, почивки за по цигара, на срещи - заедно. И вече смятате тази дама почти за най-добрата си приятелка.
Но един ден разбирате колко получава. Вие сте на същата длъжност, имате същите задължения, сходен статут, само тя има повече опит - само 8 месеца. А разликата в заплатата е около два пъти, казва "Флагман". Естествено, вие се чувствате наранени. Молите шефа за повишение и когато получите отказ, се обръщате към приятелката си - тя може да получи толкова много, но аз не мога? Връзката с колегата бързо се охлажда. Разговорите за заплатата на другите е меко казано грозно.
Приятелството е едно, но доходът е друго. Затова не се опитвайте да разберете за финансовите дела на служителите. Същото е с кредитите и дълговете - колегите ви не трябва да са наясно на кого и къде дължите. Обсъждането на тази тема поставя всички в неудобна ситуация.
2. Клюки
Умните хора се придържат към правилото - без клюки или дискусии по време на работа. Ако случайно разберете някои новини от живота на вашия шеф или колеги, не бива да тичате до приятеля си на работа и да предавате получената информация.
Тя от своя страна също ще сподели с някого (вероятно в изкривена форма). Ако стане известно, че вие сте източникът на информацията, ще бъдете етикетирани като клюкар и човек, на когото не може да се вярва. В резултат на това може да пострада не само репутацията, но и кариерата ви.
3. Позиция
Обсъждането на статута на служителите е табу. Кой е повишен, кой е награден или понижен е хлъзгава тема.
4. Лични въпроси
Събитията в личния ви живот не е необходимо да се споделят с колеги. Оплаквате ли се от съпруга си, обсъждате ли свекърва си, хвалите ли се с успехите на детето си? Повярвайте ни, ако всичко е наред с вас, едва ли всички ще се радват искрено за вас. Ако в живота ви има проблеми, някой просто ще злорадства. И това е всичко.