Бивш шеф на "Авиоотряд 28" за инцидента със самолета на Бойко: Не е нормално! Очевидно Фалконът не е бил изряден след предишната авария
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Това е трето проявяване на дефект, трябва да се вземат мерки да се предотврати четвърти такъв. Това коментира кап. Пенчо Пенчев, ръководител на правителствения "Авиоотряд 28" в периода 2009-2013 г., по повод поредния инцидент със самолета, цитиран от "Фокус".
Припомняме, по-рано тази вечер Фалконът не успя да кацне на Летище Пловдив, тъй като колесникът му отказа да се затвори.
По-късно самолетът се приземи на Летище Варна.
„Не е нормално, случая се повтаря за втори път с пътници”, добави кап. Пенчев. Той поясни, че въпросът е, че такъв случай се повтаря, което не е приятно, и уточни, че мерките, които са се взели навремето, явно се оказват неефективни.
„Според мен заводът-производител трябва да има натрупана информация, този тип самолет лети от доста време. Те би трябвало да подскажат какво и къде не е наред”, обясни той.
Кап. Пенчев изтъкна, че е нормално в такава ситуация Авиоотрядът да се обърне към завода-производител и фирмата, с която има договор за техническа поддръжка, така че да получат съответната методологическа и техническа помощ.
„Самият самолет сам по себе и един от най-добрите в света, много е надежден, няма опасност за пътниците, тъй като колесника е в спуснато положение. В спуснато положение техническо прелитане се позволява. При техническото облитане е възможно колесникът да се спуска и прибере”, каза още кап. Пенчо Пенчев.
Той посочи, самият Фалкон не трябва да се обвинява сам по себе си, тъй като той трябва да се поддържа като една лека кола и неизправностите да се отстраняват. „Явно предишния път не са стигнали до проблема”, коментира той.
Помолен да сподели за мнението си, че правителственият авиоотряд е изчакал горивото да изгори и се върнал обратно на летище "Варна", кап. Пенчев изтъкна, че такава е практиката, въпреки че става въпрос за полет от Варна до София, също базово летище и уточни, че никой не може да обвини командира. „Действал е правилно и по инструкция. Въпросът е, че самолета без пътници трябва да се придвижи до София, за да бъде прегледан”, каза още кап. Пенчо Пенчев.