BG EN

Бирата укрепва костите

ШАРЕН СВЯТ

Бирата укрепва костите

11794
на 15.07.2015
Бирата укрепва костите
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Бирата – една от любимите напитки през лятото, не само носи свежест, но има и своите ползи за здравето, които са доказани научно. 

препоръчано

Консумацията на бира в умерени количества може да бъде полезна за сърцето. Проучване на изследователи от университета „Емори“, САЩ, в което участват 2 200 по-възрастни мъже и жени, установява, че тези, които консумират бира ежедневно, имат с 50% по-малък риск от развитие на сърдечна недостатъчност. 
 
В данните на друго проучване, дело на международен изследователски екип от Германия, Франция и Великобритания, се посочва, че бирата и виното имат противовъзпалителни свойства, които могат да понижат риска от коронарна болест на сърцето. 
 
Бирата също така може да бъде полезна и за мозъка. С помощта на ядрено-магнитен резонанс учени от Бостън, САЩ, откриват, че хората, които консумират умерени количества алкохол, в по-малка степен страдат от инсулти, в сравнение с тези, които не консумират алкохол изобщо. 
 
Според изследователите умерената алкохолна консумация помага и за понижаване нивата на стреса, намалява тревожността и подобрява настроението. Бирата, по-конкретно, съдържа и редица хранителни вещества, като протеин, витамини от групата B, фосфор, магнезий, селен, желязо. 

Експерти от Финландия констатират, че ежедневната консумация на бира намалява риска от развитие на камъни в бъбреците с 40%. Изследователите не могат да обяснят на какво точно се дължи връзката, но смятат, че е следствие от високото количество течности в организма. Те не само водят до редовно уриниране, но и поддържат правилната функция на бъбреците. 
 
Изследователите допълват, че хмелът, който се съдържа в бирата, може да помогне в процеса по забавяне на освобождаването на калция в костите, който може да се реабсорбира от бъбреците като болезнени камъни.


свързани новини
Бомба x
Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии
ПИК TV x
БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от Възраждане (ВИДЕО) БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от "Възраждане" (ВИДЕО)
ново
Днес: 120
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК