ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Използването на програми, които блокират онлайн рекламите, може да донесат загуби на уебсайтовете в световен мащаб в размер на 21.8 млрд. долара, а през 2016 г. тази сума да нарасне до 41 млрд. долара. Броят на интернет потребителите, използващи софтуер, блокиращ рекламите, е скочил с 41% през последните 12 месеца и е достигнал 198 млн. души.
Това сочи проучване, осъществено от американската софтуерна компания Adobe и ирландската PageFair, която се занимава с възвръщане на такива загубени приходи. Тази практика с блокиране на рекламите може сериозно да навреди и да осакати уеб сайтове, които зависят от приходите от реклама.
Това важи с особена сила за онези, които предлагат безплатно съдържание и разчитат само на приходи от реклама. Това в световен мащаб заплашва бъдещето на безплатното съдържание в интернет, предупреждават експерти.


