ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От началото на спора с "Музикаутор" и забраната Българското национално радио да излъчва модерна музика, обществената медия отбелязва 20% ръст в аудиторията си. Това съобщи днес на пресконференция директорът на БНР Александър Велев.
Данните са от изследване на пийпълметричната компания Nielsen Admosphere Bulgaria, направено в периода 2-29 януари.
Любопитен факт е, че преди по-малко от месец, когато БНР заведен съдебен иск срещу "Музикаутор", в документите от БНР се оплакват за нематериалните щети, нанесени на радиото от спора.
В съдебния иск пише, че вече е на лице загуба на аудиторията във връзка с ограничаването на музикалния репертоар. По-малко от месец след завеждането на делото, БНР вече се хвали с ръст.
Директорът Александър Велев коментира, че в съдебния документи думите са били "хипотетични" и на база "предположения".
Изследването показва, че делът на програмите на БНР от общата радиоаудитория се повишава от 13.7% на 16.5%, което е ръст с около 20% спрямо последното тримесечие на 2016-та година.
Програма "Хоризонт" запазва и разширява позицията си на информационен лидер в ефира, похвалиха се от БНР.
Средно за цялата 2016-та година програмите на БНР имат 18.3% дял от радиоаудиторията. През април, май и август 2016-та г. програма "Хоризонт" е на първо място по дял на аудиторията сред всички радиа в страната.
Около 40% от хората на възраст 15-69 години твърдят, че слушат радио, за да чуят новините. Близо 1/3 от слушаното от тази група хора е програма "Хоризонт" с 20.9%.


