С шум на работещи самолетни двигатели и призиви „Затегнете коланите“ и „Изключете мобилните апарати“ зрителите „излитат” в спектакъла „Летище“ – премиерно заглавие в афиша на Младежкия театър. Режисьорът Влади Люцканов превърна голямата сцена в зала за чакащи на международно летище, а огромно дигитално табло съобщаваше информацията за пристигащите и заминаващите самолети от Ню Йорк, Белград, Маями и Сингапур.
В Младежкия
театър обаче вчера самолет не излетя заради летен снеговалеж, както е по пиесата на младата хърватска драматуржка Тена Щивичич. Тя от години живее в Лондон и пише на английски и хърватски. Влади Люцканов се спира на нейната пиеса „Светулки“, която проследява сложните взаимоотношения между пътниците на няколко отменени полета. Докато по коридора дефилират отряди от хубави стюардеси, в бара пътниците се обясняват в любов, вдигат си скандали за дреболии, танцуват или полудяват.
Атанас Атанасов и Койна Русева са влюбена двойка, която се среща 19 години по-късно, когато всички шансове да продължат напред заедно са вече отрязани. Той лети за Швейцария, където ще дочака последните си дни в санаториум, тя се връща в родната къща на баща си, след дълго пътуване по света.
В крайна сметка обаче се оказва, че „Летище“ е по-скоро пиеса, в която се пресичат любовните траектории на един куп пасажери – от арабина, който държи бара на летището (Вежен Велчовски) и момичето с рекламната лотария (Лилия Гелева), до рускинята, която мечтае да стане детегледачка някъде в Америка (Елена Бърдарска) и възрастният мъж, който е като медицинска енциклопедия (Стефан Мавродиев). Допълнителен колорит вкарват пияните стюардеси, нелепата служителка на летището (Ангелина Славова) или лудата двойка бивши алкохолици (Искра Донова и Бойко Кръстанов).
Героите им са абсурдни, смешни, понякога нелепи и в същото време абсолютно реални. Предизвикват истеричен смях, но те карат и да помислиш по колко тънък лед вървиш, когато говориш за морал и любов. Влади Люцканов изкарва на сцената и дъщеря си – Мила Люцканова, студентка ІІ курс в класа на Атанас Атанасов.