ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Контролът в болничните заведения трябва да бъде насочен към пациента, а не към документацията. Само така той ще бъде по –ефективен. Това каза за предаването „Метроном” на Радио „Фокус” – Смолян Радка Грозданова, директор на девинската болница по повод санкциите, които са наложени на лечебното заведение от РЗОК. По думите й проверките, които са им извършени са нормални, рутинни, служителите си изпълняват задълженията според изискванията. Според Грозданова тези правила трябва да се променят, тъй като в момента се държи повече на документацията, а не на отношението към пациента - как е обслужен, дали е обслужен, какъв е резултатът от лечението, излекуван ли е, добре ли е състоянието му в момента.
Грозданова уточни, че всички санкции, които са им наложи от РЗОК са за маловажни, незначителни нарушения, например къде липсва подпис, къде има разминаване в графика, къде има разминаване в минутите, в колко часа е изписан пациента, в колко часа е чекиран и други подобни. Според директора на лечебното заведение, това е и основната причина, поради която в момента обжалват някои от наложените глоби.


