Шведският мебелен гигант "убива" градински джуджета в свой клип
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Зрителите на британските телевизии се възмутиха от новото рекламно клипче на шведския мебелен гигант IKEA („ИКЕА“), в което щастливо семейство унищожава джуджета в градината си, пише британският вестник The Daily Mail ("Дейли мейл").
Според британците това става по „плашещ и неприемлив начин“. Създателите на видеото обаче обясняват, че идеята на рекламата е да се „вдъхне у потребителите желание да сменят мебелите в градините си".
Във видеото се води „война“ между бащата и майката от едно семейство срещу джуджетата, недоволни от новите мебели в градината (закупени от „ИКЕА“). То завършва с думите: „Обзведете градината си. Кажете „не“ на джуджетата“.
Рекламата обаче предизвика абсолютно неочаквана реакция сред британските зрители – Комитетът за реклами стандарти на Великобритания получи цели 50 обаждания заради „некоректното клипче“. Хората са възмутени от сцените, при които джуджетата от порцелан се чупят на отломки, а на всичкото отгоре по бузата на едно от тях текат сълзи.
От британския рекламен регулатор само изразиха съчувствие, но отказаха да предприемат каквито и да е мерки. Оттам успокоиха недоволните зрители, че клипът нито поощрява насилието, нито насърчава „асоциално поведение“, нито разстройва децата.
Експертът по градински джуджета доктор Туигс Уей пък обясни, че не е учуден от ракцията на своите съотечественици. Той припомни, че англичаните обичат да бъдат „демоде“ в традициите на градинарството, но посъветва рекламистите да не обиждат подобни вълшебни персонажи.
В крайна сметка ръководството на „ИКЕА“ на Острова бе принудено да публикува официално изявление, в което да обясни, че нито едно порцеланово градинарско джудже „не е пострадало“ по време на снимките – специалните визуални ефекти в клипа са направени чрез компютърен монтаж.
Ето я и самата реклама: