ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Бургазлия е успял да осъди Мтел заради продажбата на повреден смартфон. Според решението на Районен съд-Бургас, излязло вчера, мобилният оператор трябва да му плати 1024,99 лв., колкото струва телефона, 19.90 – първа такса за интернет. Предмет на друго дело ще бъдат останалите такси в договора, съобщава "Флагман".
Случаят е изключително интересен и вероятно мнозина са имали подобни главоболия при закупуването на нов телефон. Бургазлията е взел скъпия смартфон на 28 декември 2012 г. Устройството още в началото създавало сериозни проблеми. Дефектите обаче така и не са били отстранявани от продавача. В гаранционната карта са отразени 3 рекламации – на 11 февруари, на 16 февруари и на 14 март, които не променят абсолютно нищо. При четвъртата – на 24 март продавачът вече сменя телефона. Не така смята купувачът – той настоява да му се възстановят парите и анулират сметките заради невъзможността да използва телефона си.
„Този избор на ищеца, съответства на законовото право по чл.124, ал. 1, което задължава ответника-продавач да въцстанови заплатената сума. Предложението за замяна на закупената дефектна вещ не обвърва потребителя, който законосъобразно е избрал начина на обезвреда”, пише в решението си съдия Панайот Атанасов от РС Бургас. Магистратът осъжда МТЕЛ да поеме и разноските по делото -301,41 лв.


