Българин откри технология за спуканата гума на самолета на премиера Борисов
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Българска иновативна технология решава проблема със спуканата гума при кацане на правителствения самолет на министър-председателя г-н Бойко Борисов. В бъдеще това може да бъде избегнато чрез системата за контрол на налягането в гумите ANCOL CTIS, която е откритие на Андрей Колаков. Той е иноватор и предприемач, който има слабост към новостите, генерирани от пазарни прозрения.
Системата предлага изключителен и цялостен контрол и управление върху налягането в гумите, във всеки един момент, при скорости между 0 и 130км/ч, дори и при спукана гума. Тя е приложима в почти всички видове транспорт, използван във военната и минната техника, автобусните превози, товарните автомобили и ремаркета, авиацията, трактори, комбайни и други специализирани машини в селското стопанство, като за първи път е приложима при леки, спортни и SUV автомобили.
Системата ANCOL CTIS намалява спирачния път, увеличава стабилността на пътя и времето за шофиране на водача, дава икономия на гориво с до 30%, увеличава живота на гумите с до 20%. Освен това редуцира разходите за обслужване на ходовата част, увеличава сцеплението с до 80%, увеличава проходимостта на превозните средства, като адаптира налягането в гумите според терена и обстановката.
„Противно на широко разпространеното мислене, правенето на иновации не е свързано с моментни проблясъци на гениалност и креативност. Те се раждат след много безсънни нощи. Но съществуват различни бизнес методи и процеси, които ни позволяват да достигнем до тях“, обяснява Андрей Колаков, собственик и откривател на системата за управление на налягането в гумите ANCOL CTIS.
Идеята му хрумва преди години, когато се прибира от Гърция и пука гума. „В събота и неделя там е много трудно да намериш работещ сервиз и затова помпах и слагах пяна, за да се придвижа“, разказва той. Проучва пазара и открива, че има системи за движение на скорост до 30 км., но няма такива, които да предлагат помпане и движение без ограничение в скоростта. Колаков започва опити с различни варианти и накрая прави откритието си.
Изненадата е, че с неговата система изминава над 1000 км. преди да смени гумата. Системата със своите характеристики сама успява да се моделира и за бъдещите програмни концепции на производителите на автомобили в световен мащаб, които са насочили огромен финансов ресурс към пускането на автономни коли, смята Колаков. Монтажът на ANCOL CTIS на автомобили без водач, които вече са разрешени в Англия и САЩ, ще им осигури автономност, свобода и проходимост. Със способността за мигновена промяна на налягането в гумите, ANCOL CTIS успява при всяка скорост да трансформира автомобила от твърд спортен в комфортна лимузина или Off Road всъдеход.


