Най-продаваните автомобили са на цени 4 - 10 хил. лв., отчитат от Асоциацията на вносителите на автомобили
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Най-голям е интересът към автомобилите на около 10 години и към по-икономичните автомобили. Това съобщи член на изпълнителния съвет на Асоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов.
Според думите му също така се търсят по-икономични автомобили. "През последните 2-3 години, поради това, че цената на горивото доста се повиши, се пребягва към бензинови автомобили, на които се монтират т. нар. газови или метанови уредби с цел намаляване на разхода. Има видим интерес към автомобили, които имат монтирани от преди това, газови уредби, дизелови автомобили, които са с малък разход”, каза Христов, цитиран от агенция Фокус.
По думите му в България най-много автомобили се внасят от Италия и Германия. „Нашите наблюдения показват, че в момента се търсят автомобили между 4000 и 10 000 лева. Това са автомобили, които са в рамките на около 10 години, имам предвид, че производство 2002 - 2003 година могат да се намерят, особено в малкия клас, доста добри автомобили за около 4000 – 5000 лева".
Споре думитте му там, откъдето идват употребяваните автомобили в България, вече няма толкова стари коли: "Така че няма някаква заплаха за внос от стари автомобили. Това, което се предлага на пазара, е максимум на 12 - 13 - 15 години, но те вече нямат търсене тези автомобили”.
Той каза, че се наблюдава търсене на автомобилите с газови уредби. „Има автомобили, които идват с монтирана газова уредба, от съответната европейска държава и към тях определено има интерес и търсене. За съжаление, там този клас автомобили не са толкова много като в България. Там процентът е много малък, едва ли имат 5 - 6 %”, каза Христов.
Във връзка с влизането на новата наредба за преиздадане на талоните на автомобилите с газова уредба, Христов посочи, че става дума за препоръка на ЕС: "Едва ли не задължителна, и се отнася до всички подобрения и изменения, направени от нас по даден автомобил, които са извън заводските".
"Поради това, поставянето на газова уредба се води изменение в конструкцията и в този ред на мисли, това трябва да се отрази в талона, че автомобилът е снабден с друг вид гориво”, обобщи ситуацията Христо Христов.