България трябва да рекламира повече образованието и туризма си в Индонезия
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За съжаление, България не е популярна дестинация в Индонезия, тъй като почти не съществува реклама на страната ви. Има голям потенциал в тази сфера, защото от 250 милионното ни население дори един процент да се заинтересува, това са около два милиона души, коментира в интервю посланикът на Индонезия Бунян Саптомо, чийто мандат в България приключва в края на януари, съобщава БТА.
Дипломатът си тръгва, впечатлен от нашата страна - и от хората, и от природата, и от културата. Хората в България си приличат с азиатците - топли и приятелски настроени, казва посланик Саптомо. Според него най-голям потенциал за развитие в двустранните ни отношения имат културата и образованието. Неговите наблюдения са, че българите лесно учат индонезийски език и че са достатъчни шест месеца, за да го проговорят.
Индонезия предлага стипендии за български студенти, които желаят да учат там, а в България вече 24 български младежи учат индонезийски в СУ "Св. Климент Охридски". Посланик Саптомо харесва българските курорти и особено горещите минерални извори. Редовно посещава село Баня, ходил е и в Хасковските минерални бани и смята да дойде отново в България, този път като турист. След мандата си в България той ще се посвети на преподавателска дейност в Индонезия.