ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За първи път Казанлък ще бъде домакин на националната информационна кампания „Бъди войник“ утре, 29 септември.
От 15,00 часа на паркинга до училище „Екзарх Антим Първи“ ще бъде разположена информационна борса, в която ще участват представители на видовете въоръжени сили. Те ще предоставят информация за вакантните длъжности в Българската армия, условията и начините за кандидатстване.
Младите хора ще могат да разговарят с военнослужещите и да научат повече за особеностите на службата в различните формирования.
В същия район ще бъде показана техника, оборудване и въоръжение на Сухопътните войски. В събитието ще участват заместник-командирът та Сухопътните войски бригаден генерал Валери Цолов и бригаден генерал Деян Дешков, командир на 61-ва Стрямска механизирана бригада.
Присъстващите ще могат да видят отблизо подвижен зенитно-ракетен комплекс „Стрела 2М”, зенитна установка ЗУ-23, бойна машина 9А33БМ3, лек автомобил с повишена проходимост „Хамър”, 122 мм самоходна гаубица 2С-1, 120 мм минохвъргачка „Тунджа”, както и автомат „Калашников“, 7,62 мм картечница „Калашников”, ръчна противотанкова гранатомет РПГ-7 и много други. Ще бъде показана и специализрана екипировка и защитно облекло.
Събитието ще завърши с концерт на Гвардейския представителен духов оркестър и Представителния ансамбъл на Въоръжените сили. Той ще започне в 18,00 часа на открита сцена на площад „Севтополис“, а при лошо време – в салона на Военния клуб в града.
Утре информационна борса „Бъди войник“ ще се проведе и в Карлово. От 11,00 часа на площад „20 юли“ (до сградата на Общината) гражданите ще могат да посетят информационния щанд на Централното военно окръжие, където експерти ще отговорят на въпросите на тези, които се интересуват от военна кариера. На място присъстващите ще могат да разгледат образци леко стрелково оръжие, които са на въоръжение в 61-ва Стрямска механизирана бригада.
Националната информационна кампания „Бъди войник“ се реализира от Министерството на отбраната за втора поредна година. Нейната цел е да популяризира възможностите за постъпване на служба в Българската армия, вакантните длъжности, условията и начините за кандидатстване, както и да насочи вниманието на младите хора към професионална реализация във Въоръжените сили. Една от основните цели на кампанията е и обогатяването на патриотичното възпитание на подрастващите.