В СЛУЧАЙ НА КРИЗА: МОН обмисля онлайн обучение на учениците от вкъщи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
По-дълга грипна ваканция за учениците. Мярката ще бъде взета само в отделни области, заради големия брой болни от грип.
От просветното министерство обмислят и вариант за въвеждане на виртуално обучение в случай, че заразата от коронавирус се разрасне.
По план учениците трябва да се върнат обратно в училище в четвъртък. В Пловдив, Стара Загора и Велико Търново обаче ваканцията е удължена до края на седмицата. Това най-вероятно ще се случи и в София, тъй като столицата сега достига пика за заболелите. 18-то училище в София има най-модерния център за дигитално обучение на ученици. Могат ли обаче децата да наваксват уроците от вкъщи?
Едни от първите ученици у нас, на които им се наложи да учат у дома са от пловдивската математическа гимназия. След завръщане от Италия остават 2 седмици под карантина. А училището прави онлайн график на уроците им.
„Още на първия ден моят класен ръководител ми изпрати цялата граматика по английски език, която моите съученици са взели, докато отсъствах, след това се включиха всички останали учители от гимназията”, казва Мирослав.
„Плюсовете са, че човек има повече свободно време да разпредели своите ангажименти и аз като ученик в 12-ти клас имах повече време на наблегна на матурите”, добавя Никол.
„Децата ежедневно получаваха информация какво се случва във всеки един от часовете по всеки от предметите и получаваха самостоятелни задания. 04;05 В момента обмисляме вариант и за видеовръзка, ученикът да наблюдава в реална обстановка как протича самият урок”, обясни Веселина Карапеева.
От образователното министерство вече планират как в случай на здравна криза обучението навсякъде в страната да премине в мрежата.
„Самоподготовката, упраженията да се провеждат във взаимодействие с учителя в електронна среда, така че да не е на 100% загубено това време”, заяви Красимир Вълчев.
А днес е проведена и среща между министъра и представители на онлайн обазователни платформи като Розалина. Според нея повечето училища у нас имат ресурс за подобно обучение.
„Трябва да се помисли за тези по-малки проценти, където може би няма устройства, може би няма интернет. И най-вече да се помисли за подготовка на учителите, за да могат те по правилния начин да работят дистанционно с учениците”, каза Розалина Лъскова.
„Тези платформи трябва да помагат на учителя да качва някакво съдържание, което да е там постоянно за учениците и те да имат достъп до него. Учителят изпраща задача, ученикът я решава и платформата казва на учителя какво се е случило”, смята Иван Господинов, който е учител с опит както с класната стая, така и във виртуалната.
По сметки на МОН заради грипни епидемии от началото на тази учебна година децата са отсъствали средно по 10 дни. Затова засега не се предвижда удължаване на учебната година, нито промяна в датата на изпитите. Учебният материал ще бъде преструктуриран за сметка на по-малко упражнения.
До второ нареждане се отменят всички екскурзии и зелени училища, както и посещенията на обекти извън сградите на училищата.