ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
По-голямата част от вниманието около автоматизацията обикновено се насочва към това как роботите във фабриките и автономните коли могат фундаментално да преобърнат работната сила, унищожавайки милиони работни места. Но машините за изкуствен интелект, които могат извършват нефизическа работа, също стават все по-способни, пише Quartz.
Една японска застрахователна компания, Fuoko Mutual Life Insurance, дори реши да замени 34 от своите служители с "IMB Watson Explorer" от началото на януари тази година, пише nauka.offnews.bg. Изкуственият интелект ще сканира болнични записи и други документи, за да определи плащанията по застраховките - според изявление на компанията до пресата, отчитайки наранявания, медицинските истории на пациентите и извършените процедури. Автоматизацията на задачите за правене на проучвания и събиране на данни ще спомогне на останалите работници да обработят окончателното плащане по-бързо, пише в изявлението.
Fukoku Mutual ще изразходва 1,7 милиона долара за инсталирането на системата и 128 000 долара за годишна поддръжка - според The Mainichi. Компанията ще спести около 1,1 милион долара годишно от заплати за служителите си, като използва софтуера на IBM, което означава, че се очаква възвръщане на инвестицията за по-малко от две години. Очаква се Watson AI да увеличи производителността с 30%. Компанията е окуражена от използването на подобна технология от IBM за анализирането на гласовете на потребителите по време на оплаквания. Софтуерът взема думите на потребителите, превръща ги в текст и извършва анализ, за да установи дали те са положителни или негативни. Подобен софтуерен анализ на чувствата на потребителите се използва и от редица компании за обслужване на клиенти в САЩ. Mainichi съобщава, че още три други японски застрахователни компании изпробват или са започнали да въвеждат системи с изкуствен интелект, за да автоматизират работа като например намирането на планове, подходящи за всеки потребител. Системи за изкуствен интелект - като тази на IBM, рано или късно ще променят коренно голяма част от професиите, основаващи се на боравене със знание - като например застраховането и финансовите услуги, според Harvard Business Review, поради факта, че много работни длъжности "се състоят от работа, която може да бъде разпределена в стандартни стъпки и решения, основаващи се на ясно форматирани данни". Но дали това непременно ще доведе до повишаване на възможността на работниците да бъдат по-продуктивни или до пълното им заменяне, предстои да се разбере. "Почти всички видове работа притежават основни елементи, с които в близкото бъдеще няма да е възможно за компютрите да се справят", пише HBR. "И при все това, трябва да признаем, че някои видове работа, боравеща със знание, ще бъдат подчинени на роботите".