Ваня Григорова нападна "Спаси София": Лобистите на нощния транспорт са лобисти на нощните заведения в Студентски град
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Предложението за спиране на нощния градски транспорт в София е мое, подкрепено от Карлос Контрера. Има две седмици, в които кметът Васил Терзиев може да реши дали да върне за повторно разглеждане реешението за спирането на нощния транспорт. Медиите правят репортажи, за да докажат колко се ползва нощният транспорт, но показват обратното – празни автобуси. Това заяви в ефира на бТВ общинският съветник от БСП в СОС Ваня Григорова.
„Трябва да има нощен градски транспорт, трябват повече линии и дори трябва безплатен транспорт. Коректно е обаче да се пита дали искаме нощен транспорт за сметка на орязване на коли от дневния транспорт. Ако оценяваме дали да има една линия или друга на база дали тя е рентабилна, трябва да затворим целия автотранспорт. Това, че няма ефективност от това колко хора са извозени, е едно – да, нощният транспорт е на загуба, но имаме загуба и по други линии”, коментира тя.
По думите ѝ липсващите автобуси ще се запълнят, когато Терзиев изпълни решенията на СОС, „което не прави вече втори месец”.
„Когато 25% от превозният състав не е в движение и продължава да се разваля, когато имаме над 20% недостиг на шофьори, няма как да спрем орязването на коли. 46 дни средно шофьорите не са взели като отпуск през последните 2 години. Има повишаване на взетите болнични. Когато гласувахме това решение, вечерта стана катастрофа на една от нощните линии, защото човекът бе преуморен и бе дошъл на работа болен. Негласно спираме коли от 111, 72 и други линии”, категорична е Григорова.
Тя допълни, че в Белград, Букурещ и други градове няма случаи, в които шофьорите полагат три пъти повече извънреден труд спрямо законовия лимит. У нас лимитът е 150 ч, те полагат 420 ч.
„Разбирате ли какво огромно натоварване е това? В някои държави работодателите съфинансират градския транспорт. Трябва да изберем да съкратим или неефективните нощни линии, или дневните линии. Избираме 50 човека през нощта или 500 през деня.”
На въпрос как се промениха печалбите на таксиметровите шофьори, тя допълни: „Въпросът е как се промениха печалбите на заведенията в Студентски град. Лобистите на нощния транспорт са лобисти на нощните заведения в Студентски град, защото нощен транспорт се ползва единствено в петък и събота по линии N1 и N2.”
Припомняме, че общински съветници от „Спаси София“ поискаха от кмета Васил Терзиев да върне за преразглеждане решението за драстичното орязване на нощния градски транспорт.
Припомняме, че предложението за съкращаването на нощните линии беше внесено от Карлос Контрера и Ваня Григорова.
На 16 януари Столичният общински съвет подкрепи доклад на Ваня Григорова и Карлос Контрера от ВМРО, че две от четирите линии трябва се закриват, а тези, които остават, ще се движат само в петък и събота.