ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Община Велико Търново е сред отличниците по предоставяни електронни услуги, стана ясно от представянето на реалните постижения в тази сфера. Заместник-кметът Снежана Данева-Иванова, главният секретар Мина Илиева и представители на IT-сектора разказаха как се е развила електронната платформа за услуги през последните четири години, предаде Дарик.
Над 17 000 жители и юридически лица са се възползвали от възможностите на платформата. Всеки от тях е спестил поне по 30 лева, колкото струва закупуването на електронен подпис – необходимите проверки могат да се правят с персоналния идентификационен код от НАП.
Заместник-кметът Снежана Данева-Иванова подчерта, че Община Велико Търново е на една от водещите позиции по внедряване на електронното управление, като е изпреварила не само редица местни администрации, но и голяма част от централните управленски органи. По този показател старата българска столица често е представяна като пример за добри практики и следване на стратегически цели.
Главният секретар Мина Илиева посочи друго важно предимство – електронните услуги са достъпни и в малките населени места, а във всяко едно от тях е осигурен достъп до интернет.
Платформата eCity се ражда през 2012 г., когато всички интернет-сайтове, свързани с дейността на Общината, са обединени в цялостно интегрирано решение. Така гражданите и бизнесът получават единна точка за информация и административни услуги.
От 2013 г. до днес са разработени множество модули и системи. Тринадесет административни услуги вече са доставяни изцяло по електронен път. Те са част от комплексното административно обслужване, което е изискуемо от нормативната уредба. За други 140 услуги са дадени подробна информация и необходимите бланки.
Внедрени са редица информационни модули и системи. Чрез сектора „Профил на купувача” всеки може да получи нужните данни за над 340 обществени поръчки.
Системата за управление на регистъра на етажната собственост „еДом” е особено полезна във връзка европейското финансиране за саниране. Модулът „Обществено обсъждане”, системите за управление на общинските паркинги и гаражи и „СМС паркиране” също доказаха своята практичност и полезност. Ценен за инвеститорите е модулът „Инвестиционен справочник”.
През 2013 г. Община Велико Търново бе избрана от Министерския съвет за пилотна администрация в иновативен проект на обща стойност над 3 милиона лева. Чрез разработката гражданите и бизнесът се обслужват комплексно, без да се изискват вече наличните в Общината данни. Бе доставен софтуер и хардуер за 250 000 лева, като финансирането е изцяло европейско.
„Платформата ни дава възможност да развиваме и надграждаме създаденото. Вече сме готови за новия период на европейските програми и очакваме добро финансиране”, обобщи зам-кметът на старата столица Снежана Данева-Иванова.
Основните акценти са поставени върху интеграцията с ключови системи на правителството – ГРАО, Търговски регистър, Система за достъп за извличане на данни от регистрите на централните администрации Regix и др. Целта е жителите на общината и бизнесът да имат достъп до възможно най-много общински услуги, които да бъдат предложени на възможно най-ниската цена и във възможно най-кратки срокове.
На сайта на Общината вече е качен Общият устройствен план, предстои въвеждането и на система за електронен обмен на информация в администрацията.