ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
ВиК в Пловдив намаля наполовина работното си време, в което ще обслужва граждани и бизнес. До края на ноември месец центровете за работа с клиенти ще приемат само от 8 до 13 часа.
От водното дружество аргументират промяната с усложнената епидемиологична обстановка и като мярка с цел ограничаване разпространението на COVID-19, предава "Марица".
Още с въвеждането на извънредното положение през март, ВиК обяви, че инкасатори няма да минават по домовете, а ще начисляват кубиците вода служебно. После от дружеството пробваха друг вариант на отчитане – залепяха по входните врати на блокове и кооперации отчетен лист, на който всеки потребител трябваше собственоръчно да впише показанията на водомера си.
Схемата обаче не сработи много резултатно, тъй като добросъвестните потребители се оказаха малко. Едва в последните месеци инкасаторите отново започнаха да влизат по домовете и да засичат реално консумираната вода.
Това е първата държавна институция в града, която официално съкращава работното си време с клиенти. С втората вълна на заразата много ведомства призоваха да не ходи на място и оставиха горещи телефони за спешни казуси от клиентите си. Така направи например НАП-Пловдив като публикува дузина телефонни номера на служители от различни отдели, които да подпомагат граждани и бизнес дистанционно.