ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Първите издания на ВИП брадър бяха с много силно конкурентни и актуални хора. Докато в момента сред всички участници има само 2-3 лица, които будят респект и възхищение.
Най-интересна е шампионката по борба Станка Златева. Тя е фаворит по отношение на личностното си представяне. Не по-малък интерес буди Павел Чернев, въпреки че е противоречив като политик. Но той е безспорен лидер, защото е трайно установен на обществената сцена. И е с последователна позиция в ценностната си система.
Не търпи провокациите, дори когато го провокираха кое би избрал - любов с жена от друг етнос или политическата си принципност и последователност, Чернев успя бързо да преработи постановката. И да защити принципното си поведение. Че преди всичко е патриот и после приема социална роля на влюбен. Колкото до поведението му спрямо някои съквартиранти, той и в политиката се държи агресивно и приземено, за да не кажа принизено.
Още „екзотичните“ образи – момчето от Ню Йорк, манекена Мариан, както и изгонената първа Еделвайс. Всички които са нестандратни, чужди на българското обществено поле и носят екзотиката на другостта, или пък на цивилизацията, на другата, истинската култура, те са по-приемливи.
Шансове за финал имат най-изявените личности, които ще останат в Къщата, за да правят шоуто – Мира, Ваня Червенкова, безспорният позитивен човек Станка. Както и манекенът – той ще бъде непрекъснато номиниран и непрекъснато утвърждаван, защото е твърде стандартен по отношение на високите изисквания за цивилизовано поведение. Мариан си е модел не в прекия смисъл на изява, а и като отношение, хладнокръвие, себеовладяване.
Още: като гъвкавост на мисълта, толерантност и диалогичност - все много силни модерни качества. Докато Станка е по-консервативна. Тя задава едни полупатриархални представи в съвременния свят и те лесно се поемат. Защото Станка е успяла, ако не беше толкова известна и печеливша в национален план, щеше да бъде просто един семпъл човек и позитивите й щяха да бъдат неглижирани. Да речем нейната скромност. Щяха да я набедат, че е непредприемчива и безлична. Ако не афишира парите си при положение, че не е известна, щеше да бъде определена като лицемерна. А тя действително има стандарт, средства.
Т.е. нейните чисто човешки качества биха се загубили пред обществото, ако тя не беше безспорен лидер. Затова е все повече хората и се възхищават.Защото по пътя към властт и известността, човек губи добродетелите си. Докато при нея материалният успех и обществената слава не и замъгляват съзнанието. Тя помни връзката си с корените, знае откъде е тръгнала. Притежава най-важното, което липсва на съвременния българин – благодарността към началата.
Една Лияна не е съзнателно изстрадала. Тя акцентира върху страданието само като чувство, като преживяване. Но не го осмисля, не си вади поуките, не го анализира. Затова изглежда че е привлекателна, защото носи една нивност и очарование на хубавото, непораснало дете. В същото време е пародийна, защото все пак е възрастна жена с грешки в опита си. С дете, което няма способността сама да гледа, защото то е зависимо от бащата, с един недокрай изчистен брак, въпреки че живее разделена от мъжа си, с множество приятелства, които са съмнителни – до каква степен са просто приятелства, или вече са прехвърлили границата и са отишли в любовни отношения... Лияна не е сигурна вътре в себе си и започва да маневрира, да подвежда без да иска хора, които пък са много рационални. Защото тя е оцеляла в джунглата тъкмо по този начин – със собственото си невежество и с интуицията си. При нея работи инстинктът за самосъхранение, сетивността, усетът за нещата по отношение на добро и зло, без самата тя да може да даде точни определения. Лияна работи с примери, с житейска опитност. Тя е най-спорната и противоречивата личност в Къщата.
Не само Манекена и Тервел, Чернев също проявява интерес към Лияна, според мнозина. Коментарите са, че той се е съблазнил от нейното поведение, но не смее да признае пред себе си, че изпитва някаква тръпка. Така че вече не говорим за триъгълник, а за четириъгълник.
Отношенията на Лияна с манекена бяха предпоставени от задачата на Вип брадър към Пламен да внуши на Лияна, че те са родени един за друг. От друга страна Тервел е действителният завършен мъжкар. Докато Манекена е плод на цивилизационно културното си израстване, Тервел преди да бъде успял, си е бил мъжкар. Той първо е личност. А Манекена е бил едно момче, което се е чудило какво да предприеме, опитвал е това-онова и в крайна сметка е избрал лустрото, ефекта, по-комфортния живот, преди да развие същностните си мъжкарски лични качества.
Това е мъжът с образа на съвременното юпи, без да има образование от Харвард или Оксфорд, мъжът с метросексуален облик. Какво е ролята на Лияна в тази флиртова линия. Тя предизвиква интереса на Манекена. В този смисъл влиза в гранична рискова ситуация. Лияна се самозбравя, защото в Къщата изолацията е толкова силна, че тя губи представата за външния свят. В къщата времето тече по друг ритъм, то е време на риалити шоуто, художествено, не реално време.
Така тя къса връзките и съответно губи страха си от това как биха реагирали близките и хора, детето й и мъжът й в тази ситуация. Вътре си позволява повече, отколкото би си позволила ако е навън. Самозбаравя се и почва да прави грешки. Отдава се на женската си суетност, защото вижда, че манекена е представителен мъж, ще има обществена подкрепа и като сателит се връзва с него. От друга страна вижда, че влечението към него предизвиква интерес към нея и у други мъже.
У Тервел например, който е мъжкар, не защото я харесва – той би имал много по-стойностни жени от нея в живота, но тя предизвиква чисто лидерското му победно поведение. Той се активира – пак казвам – не заради нея. И оттук нататък по политическа линия Чернев се активира. И се разкрива следната схема: един нещастен манекен, който е абсолютно камуфлажен социално, предизвиква едни социално изявени в отделни сфери хора – спортиста, героя Тервел, политика, патриота Чернев.
Изведнъж една дребна троха, която навън в богатите ястия не би се забелязала, става съблазнителен сандвич. И в един момент много сити мъже тръгват да се борят за нея не за друго, а за да не би една хлебарка от мъжки пол – Манекена, да я изяде.
Разочарована съм от поведението на Мира Радева. Защото не направи опит – както винаги е правила в живота, да прикрие слабостите си. Тръгна с тях, за да ги изкара като плюсове – колко е нежна, романтична, чувствителна. Защото ние всички виждаме жената-мъж социолог.
В един - момент каква иненада – тя била и майка, отгледала едно прекрасно успяло дете, не само това – имала и втори развод и вече имала трети любим, който е строителен предприемач и който е по-млад от нея. Ако някой си е помислил, че Мира Радева е грозна – не, не е грозна, щом 15 години по-млад мъж е влюбен в нея.
Оттук тя тръгва да разкрива една женствена същност в кавички – ако беше истинска и потискана, тя щеше да бъде достоверна в предизвиканото и проявление. Истината е, че когато тя се появява, стои комично и смехотворно. Защото е нелепо, когато една жена вече е готова на вид и на години да бъде баба, се държи като романтично момиченце на 20 години. Та тя е гледала безстрастно и студено как се прехвърлят пари, как се купуват политики и изведнъж някакъв мъж и прави вечеря без да прояви и един милиграм сантимент.
Оказа се, че любимият й не я обича толкова много, другите и го казват, преди тя да си го признае. Влиза с една реализирана дъщеря, която едва ли не тя е превела в живота. А дъщерята казва: сама се борих, сама си избрах мъжа, ти дори не го познаваш. Значи Мира излиза с един камуфлажен екип. И единствената й сила да влияе е не волята, духа, а заповедта, тоталитарното поведение.
Битката за лидерство между Мира Радева и Ваня Червенкова ще завърши с фиаско. И двете ще бъдат детронирани. Еднакво противни са и това ще им направи лоша шега. Въпросът е коя зрителят ще приеме за по-малко отвратителна от двете.


