ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Клиенти на българските мобилни оператори от Варна се оплакват, че непоискани от тях реклами чрез СМС-и надуват сметките им за телефон, без те да подозират и да могат да се откажат.
Преди месец Петя Иванова остава неприятно изненадана от завишената сметка за мобилния телефон на 13-годишната си дъщеря. "Вместо 15 лева, какъвто е абонаментният ѝ план, разбрах, че трябва да платя около 70 лева. Оказа се, след като получих разпечатката, че става въпрос за търговски SMS-и", оплаква се пред БНТ майката Петя Иванова.
Съобщенията съдържат линк към сайт с рекламни клипове, някои от които неподходящи за деца. Служители на мобилния оператор заявиха, че всичко е законно, защото само предоставят под наем мрежата си на търговски дружества и не носят отговорност
От Комисията за защита на потребителите заявиха, че това е нелоялна практика, защото потребителят невинаги разбира, че е дал съгласието си за платените съобщения.
По настояване на комисията абонирането за тях вече ще става с няколко стъпки, а не с едно кликване на бутон, както досега.за съдържанието на съобщенията.


