ВОЙНА НА СОЦИОЛОЗИТЕ: Андрей Райчев измъква хиляди левове от Боряна Димитрова - Емил Кошлуков сменя "Алфа рисърч" с "Галъп" в БНТ
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Война на социолозите се води на терена на БНТ, научи ПИК.
Новият генерален директор на медията Емил Кошлуков е главно действащо лице, тъй като именно той разпределя богатата баница от бюджета на националната телевизия. По негово решение социологическата агенция, която мери за предаването "Референдум", ще бъде сменена, разкри той още по време на изслушването си на конкурса.
Така стана ясно, че Боряна Димитрова от "Алфа рисърч" ще се прости с яките пачки от БНТ, но не беше ясно кой е успял да се намести на нейно място. С днешна дата вече било ясно, че Кошлуков имал повече доверие на "Галъп" на Кънчо Стойчев и Андрей Райчев и именно те щели да мерят за предаването "Референдум".
Именно то се открои като една от най-високо разходните продукции, погълнало милиони. Кошлуков обясни пред СЕМ, че най-скъпата му част е договорът със социологическата агенция "Алфа рисърч", която прибира 4 пъти повече пари от хонорарите на екипа. Макар да не е ясно защо хора, които са на заплата, трябва да получават и хонорари за това, заради което им се плащат заплати.
Кошлуков обяви, че ще прекрати договора с "Алфа рисърч" още по време на събеседването с медийните надзорници. Запознати обаче съобщиха пред ПИК, че преките проучвания на мнението на телевизионната аудитория по проблемите, обсъждани в студиото, ще продължат. За това се стягали социолозите от "Галъп", чиито изпълнителен директор е Първан Симеонов.
Друга прясна интрига в БНТ, след като стана ясно, че Кошлуков е новият генерален директор, е позицията на шеф на външните продукции. Оказва се, че бивш подчинен на новоизбрания шеф е дърпал конците и е раздавал милионите, преди доскорошният програмен директор да бъде избран от СЕМ за генерален на държавната телевизия.
Това установи проучване на ПИК, след като по време на изслушването на надзорния орган Кошлуков се кълнеше, че няма представа какви договори и срещу колко пари са били сключвани с външните продукции в БНТ, източили милиони по време на управлението на Константин Каменаров.
Преди да се озове на "Сан Стефано" 20 Антон Андонов е работил в частната продуцентска фирма "Ноу фрейм", където Кошлуков е бил негов началник. Компанията "Ноу фрейм" пък обслужваше фалиралата ТВ 7, в която Кошлуков първо водеше предаване, а сетне дори я оглави точно преди медията да хлопне кепенците.
Повече от изключено е Емил Кошлуков да не е получавал информация от Андонов в качеството си на програмен директор, пък дори и само за лично ползване, имайки предвид историята на отношенията им. Но, както стана ясно, той не е предприел нищо за удържане на критичното финансово състояние на БНТ.
Според информирани Кошлуков е започнал дейността си на генерален директор с фалстарт, тъй като предложената от него спортна дирекция, която да бъде оглавена от конкурента му в конкурса за генерален директор Сашо Йовков, не е създадена по правилата.
Решението за нейното сформиране трябва да бъде утвърдено от Управителния съвет по правилата на БНТ. Но не е известно дали той ще продължи да функционира, довършвайки досегашния си мандат, или ще трябва да се създаде нов и одобри от СЕМ, тъй като Кошлуков не довършва предишния мандат на Каменаров, а започва от нулата като генерален директор за следващите 3 години.