ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От следващия петък влиза в сила правото в 14-дневен срок да бъдат върнати нежеланите стоки, които са купени по интернет, по телефона или пощата, без да се дават никакви обяснения. Промените засягат най-вече договорите, които купувачите сключват с търговците.
Има нова европейска директива, която обединява четири стари документа, като най-важната промяна е постигането на максимално хармонизиране и правилата ще бъдат еднакви в целия Европейски съюз, обяснява Игнат Арсенов, изпълнителен директор на Европейския потребителски център. При това положение българите могат спокойно да пазаруват от всяка страна в Европа, да избират най-добрия търговец и най-добрата цена.
Промените в нашето законодателство са приети на първо четене очаква се депутатите да приемат текстовете окончателно до 13 юни, пише „Монитор”. Недоволните купувачи ще поемат разходите по връщане на стоката, търговецът обаче ще трябва да ги информира за чия сметка ще бъде разнасянето на продуктите. Ако пропусне тази информация, той ще се нагърбва с тези разходи сам.
Когато обаче стоката е дефектна, а не се връща само защото купувачът е размислил, потребителят може да се възползва от правото на двегодишна гаранция, според която продавачът е длъжен да поправи или замени безплатно повредените вещи.


