ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Най-честата антикризисна мярка в кризата е пускане на работниците в платен отпуск. Това са направили близо една пета от запитаните предприятия. Два пъти по-малко са прибегналите и до неплатената почивка, показват данните от изследване на Националния статистически институт сред предприятия в 10 сфери на производството и услугите.
Почти равен е делът на компаниите, които са имали съкращения или са наели нови хора. За изследвания период най-засегнати са били фирмите в културата, спорта и развлеченията (44,6%), пише "Монитор".
Съществен спад се отчита и при търговията, транспорта и ресторантьорството (36,6%). Едва под 6% от бизнеса са се възползвали от правителствените мерки за работещите през юли. Мярката "60/40“ не е припозната от около 90% от запитаните.
Интересът не е много по-различен през предишните месеци. От май насам все по-малко компании признават, че използват държавните мерки за служителите си. За юли спрямо юни приходите от продажби на стоки и услуги са намалели за повече от една трета от анкетираните фирми.
По отношение на хотелиерите и туроператорите у нас НСИ отчита, че малко над половината са съгласни да предложат на своите клиенти алтернативен период за използване на направените резервации заради пропаднали почивки. 64% от запитаните имат намерение да намалят цената на пакет услуги, а 50% - на нощувката.


