Втора влакова трагедия била предотвратена край Айтос, когато дерайлирал тренът при Калояновец
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В събота, когато влак дерайлира край Калояновец, е имало опасност от подобен инцидент и край Айтос, но само професионализмът на машинистите предотвратил трагедията. Това каза служител на БДЖ в Нова тв.
Той бе поканен да разкаже версията на обвинения за катастрофата Христо Теляшки, който бил машинист, а не помощник машинист, както се лансирало в публичното пространство. Теляшки разказал тази версия пред прокуратурата, но имал съображения да не говори пред медиите. От БДЖ имало заповед да няма публични изяви на служители на компанията.
Според версията на машиниста, имало грешка в сигнализацията. Първи знак показвал, че влакът може да се движи със 100 км/ч. Втори след него обаче изведнъж показвал, че трябва да се намали до 40 км/ч. Това било само на 250 метра преди отклоняващата стрелка. Влакът дотам се движел със 100 км/ч. Когато видял предупреждението, машинистът дал екстремна спирачка. При мястото на дерайлирането обаче скоростта била паднала само с 2 км/ч – до 98 км/ч, което било странно, обясни говорителят на Теляшки – Петър Бръснаров.


