ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Продажбите на автомобили на германския концерн „Фолксваген” (Volkswagen) се се увеличили в Южна Корея четири пъти.
Това става на фона на разрастващия се скандал около фалшификацията на тестовете за екологичност на двигатели на водещата автомобилна компания. Данните са от публикуван в петък в Сеул доклад на Корейската асоциация на вносителите и дистрибуторите на автомобили, цитиран от ТАСС. През ноември продажбите на марката са достигнали рекордните за Корея 4517 автомобила, докато месец по-рано те са били едва 947.
Причина за скока, според доклада, е успешната маркетингова политика на автомобилния концерн, който с помощта на значителни отстъпки и агресивна рекламна кампания се опитва да заглади негативния ефект от скандала. На второ място сред чуждестранните автомобили в Южна Корея е Бе Ем Ве (BMW), която е реализирала 4217 автомобила. Следват „Ауди” (Audi) с 3796 бр. и 3414 броя за „Мерцедес-Бенц” (Mercedes-Benz). От януари до ноември южнокорейците са купили 220 хиляди автомобила от чуждестранни марки. Според предишна информация на ТАСС Южна Корея глоби германската компания "Фолксваген" със 12,3 млн. долара заради използване на софтуер, позволяващ на колите да заобикалят еконормите на страната.
Местното министерство на околната среда, след продължило повече от месец разследване, задължи "Фолксваген" да изтегли 125 000 леки коли от марките "Фолксваген" и "Ауди", продадени в Корея през периода 2009-2015 г. , както и да спре продажбата на нови от посочени модели. Изтеглени бяха моделите "Тигуан" (Tiguan) и "Бийтъл" (Beetle), както и Q5, Q3 и A4 - общо 120 хиляди коли. Автомобилостроителят бе задължен да представи подробен план на министерството как смята да приведе тези коли в съответствие с нормите на страната за опазване на околната среда.