ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От 16 юли до октомври в Държавния руски музей в Санкт Петербург ще се проведе изложба на Георг Базелиц от виенския музей Албертина, предава саътът Artprice. В центъра на изложбата е графика, създадена от художника "по мотиви" от неговите известни по-ранни картини. Интересът на Албертина към неговите творби е разбираем – той специализира в графика. През 2005 година, художникът създава серията Ремикс. Отговаряйки на скептиците Базелиц заявява: "Искам да проверя дали мога отново да се издигна до тези височини, които бях достигнал. Считам картините си от тогава за успешни...Важно е да се забрави това, което е имало значение, важно е да се работи с решителност, прикриваща недостатъка на таланта и неумението да се рисува. И може би на мястото на таланта ще дойде нещо друго, някакво съдържание, което също е и специална позиция."
През 1963 година Базелиц показва в западен Берлин картините "Голямата нощ в кофата" и "Съблечен". Изображенията са на персонажи с хипертрофирани фалоси, които са считени за непристойни и били конфискувани от съда. По-късно били върнати на художника, но без никакво извинение. Черно-белите римейкове доуточняват идеята на Базелиц: гротесковият герой от "Голямата нощ в кофата" започва да прилича на фюрера, както било замислено от художника от самото начало. "Големи приятели" – иронична картина, изобразяваща две мощни момчета с разкопчани панталони, което трябва да се разбира като беззащитност и решителност едновременно, които са присъщи на човешката природа.
В римейковете героите на Базелиц се превръщат в обитатели на социалното дъно и хора без бъдеще. Руската тема на изложбата също ще бъде представена от римейкове на съветска класика: "В стария уралски завод" (Борис Йохансон), "Бране на домати" (Зинаида Ковальовская), "Отново двойка" (Фьодър Решетников) и други. Тази изложба не е пародия на социалистическия реализъм, а вечният въпрос: защо и за кого твори художникът.


