BG EN

Гешев със ЗАШЕМЕТЯВАЩ КЛИП на старта на предизборната кампания

Акценти

Гешев със ЗАШЕМЕТЯВАЩ КЛИП на старта на предизборната кампания

190957
на 11.05.2024
Гешев със ЗАШЕМЕТЯВАЩ КЛИП на старта на предизборната кампания

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Гледах внимателно първите телевизионни клипове и обръщения на партиите и коалициите, които бяха излъчени безплатно по националната телевизия.

препоръчано

Трябваше да напиша анализ за началото на кампанията. Но повечето клипове бяха скучни. Декларации без покритие. Лозунги без равнище на достоверност.

С изключение на един. Този на Иван Гешев и Граждански блок.

Какво е чувството, което клипът остава у зрителя след тези секващи дъха 40 секунди, наситени с глас, звук, картина и текст? Според мен внушението е ВОЛЯ И СИЛА. Това са двете най-важни послания в една предизборна кампания. СИЛА и ВОЛЯ.

Замислих се откъде ми е познато съчетанието на тези две понятия? Разбира се, от немската философия от 19-ти век. И се сетих. Авторите на клипа са използвали за основа на въведението на клипа мисълта на Фридрих Ницще "ТОВА, КОЕТО НЕ МЕ УБИВА, МЕ ПРАВИ ПО-СИЛЕН! Или на немски "Was mich nicht umbringt, macht mich stärker" Но са разработили тази фраза за целите на кампанията. НЕ НИ КУПИХА. НЕ НИ УПЛАШИХА. ПО-СИЛНИ СМЕ! Или станахме по-силни въпреки всички препятствия, включително и опита за убийство на главния прокурор.

Твърди се, че кампанията на Иван Гешев и коалицията ГРАЖДАНСКИ БЛОК се консултира от израелски или американски специалисти. Нямам представа дали е така. Но съм убеден, че авторите на клипа и на плаката (билборда), с който завършва този клип, отново са повлияни от немската класическа литература. БЪЛГАРИ, ЮМРУКЪТ СТЕ ВИЕ няма нищо общо с бокса или с юмрука на президента Радев - тук заемката е от Гьоте и стиховете:


Ще се дигаш или падаш,

ще владееш и печелиш,

ще робуваш и ще губиш,

ще ликуваш или страдаш

длъжен си да бъдеш тук

наковалня или чук!


Да, НАКОВАЛНЯ ИЛИ ЧУК (Amboss oder Hammer) беше използвано и като име на един филм в мрачните години на предишния режим. Но и мисълта на Ницше беше част от пропагандата на друг мрачен режим. Всеки може да използва или да перифразира една или друга мисъл на на великите философи и писатели. Въпросът е каква е крайната цел. В този случак е съвсем ясно.

ГРАЖДАНСКИ БЛОК призовава всички български граждани да не не се оставят повече да са наковалнята на корумпирани политици, олигарски и безродници. Да бъдат юмрука (чука, тоягата). И да си върнат България. А това няма как да стане без волята и силата на всеки от нас. Това е основната идея на предизборните материали на ГРАЖДАНСКИ БЛОК. Но и самото име на тази коалиция внушава именно това. Силата и волята на гражданското общество.

В заключение. Клиповете и плакатите не са достатъчни за победа на изборите. Или за спечелването на значително повече гласове от предварителните очаквания. Но има случаи, когато добрата предизборна агитация е в състояние рязко да подобри представянето на една коалиция или партия. Както и големи гафове, които могат да сринат кампанията.

Константин Мишев

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 22 ноември - успехът ще е с Телците, Везните стабилизират финансовото си състояние САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 22 ноември - успехът ще е с Телците, Везните стабилизират финансовото си състояние
ПИК TV x
Асен Василев свърши за 11 секунди (ВИДЕО) Асен Василев свърши за 11 секунди (ВИДЕО)
ново
Днес: 5
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК