ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Бургаският съд наложи глоба от 500 лева на мебелна къща „Явор“ заради некачествена стока. Това е станало след жалба на клиент за скъсан диван. След закупуването на стоката човекът видял, че платът по шева на холовия ъгъл е скъсан. Веднага отишъл в магазина с молба повредата да бъде отстранена. От магазина приели дивана, но не спазили предвидения за ремонт срок, пише "Топновини".
При извършената проверка от страна на Комисията за защита на потребителите (КЗП) е било установено, че предявената към търговеца рекламация не е била удовлетворена. Стоката не е била приведена в съответствие с договора за продажба в едномесечен срок от предявяването на рекламацията, както е по закон. От магазина не са предложили на купувача да заменят дивана му с друг.
Заради неспазване на чл. 113, ал. 1 и ал. 2 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), в който изрично е посочено, че търговецът е длъжен да приведе стоката си в нормален вид след подобен дефект, мебелната къща е глобена с 500 лева. Това е минимумът предвиден в закона за подобен тип нарушения. Иначе глобата стига до 3000 лева.


