Гневът на Доналд Тръмп разби рекорда на американско списание по брой спечелени абонати
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Тръмп се опита да смаже списание "Венити феър" заради публикуването на неласкава критика на негов ресторант. Явно обаче, обидите на 70-годишния магнат са ползотворни за бизнеса - особено в журналистическата индустрия. Вместо да предизвикат спад в продажбите, нападките му спечелиха на списанието нечуван досега брой нови абонати. Само за ден те се увеличиха с 13 000.
Причина за конфликта между списанието и бъдещия американски президент бе обидна статия на критика Тина Нгуен, публикувана в последния брой на изданието. В нея авторката коментира бистрото в лобито на "Тръмп Тауър" като "най-ужасния ресторант в Америка", а храната определя като "снобарска помия". И вкусът на ястията не е единственото, което минава под ножа й. Декорът, баните, менюто, сервитьорите също биват изцяло оплюти заради липсата си на стил и естетика.
С желание за мъст магнатът реши да използва любимата си социална мрежа "Туитър", където изтъкна, че това е "смъртта" на "Венити феър" и обяви главния редактор и многогодишен свой враг Грейдън Картър за "бездарен", като го призова да се разкара. Двамата са в конфликт вече 36 години заради, след като Картър вбеси богаташа, наричайки го "късопръст вандал" в сп. "Спай". Намерението на Тръмп да "накаже" лъскавото списание и неговия редактор обаче имаше точно обратния ефект. Вместо да нанесе вреда, той помогна на издателската къща да счупи рекорда си по продажби и абонаменти. Освен това туитът на новоизбрания президент предизвика вълна от желаещи да прочетат негативната критика за ресторанта му и само за 24 часа тя регистрира над 1 млн. уникални посещения.
С огромна доза чувство за хумор "Венити феър" реши да реагира на случката и постави на сайта си яркочервен банер с надпис "Списанието, което Тръмп не иска да четете. Абонирайте се сега."