Голата истина за пресата: "24 часа" печата 28 000 бройки, продава 18 000
Никакви "проучвания", платени от самите редакции, не могат да променят пазарната картина
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"24 часа" бил вестникът на активните и образовани българи, а заедно с "Труд" били най-ефективната рекламна платформа.
По този начин се самопохвалиха двата вестника чрез някакво проучване на слабо познатата фирма "Прогрес консулт", поръчано и платено от самите тях.
Каква е пазарната действителност? След справка в печатница "София" се оказа, че вчера, 19 август, отпечатаният тираж на "24 часа" е бил точно 28 350 бройки. На "Труд" - 22 850. В неделя пък цифрите са били 24 000 срещу 18 000 екземпляра.
По данни на разпространители на вестници от тези количества се продават реално между 60 и 70 %. Тоест "24 часа" пласира ефективно около 18-19 000 бройки. Останалото е брак.
За сравнение всеки ден тиражът на "Телеграф" е около 110 000. В петък най-четеният всекидневник печата близо 180 000!
Най-влиятелният български седмичник "Ретро" е с тираж от близо 100 000 екземпляра и брак под 20 %.


