ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
„Пълен локдаун, какъвто беше в началото, освен че ще позволи да намалеят случаите, в крайна сметка ще постави на равна нога и всички участници в икономическата система“, предложи в ефира на БНР Рая Попова, председател на Българската ритейл асоциация. При сегашните „половинчати мерки“ според нея се получава нелоялна конкуренция и има привилегировани.
При първия локдаун фалитите са били около 15%, сега се очаква лавина от фалити, уточни Попова. „Няма прогнозируемост. Ние не знаем в крайна сметка търсим ли хора или освобождаваме хора“, коментира тя. Трето затваряне на бизнеса за една година означава, че трета колекция не може да бъде реализирана и загубите от този факт са огромни, обясни още Попова.
Колекциите се планират и заявяват месеци по-рано, а в началото на всеки сезон доставената стока започва да се реализира и около средата на сезона започва разпродажбата, тоест търговецът разполага с не повече от два месеца, за да я продаде, посочи Рая Попова. По думите й след няколко сезона една колекция е вече не само морално остаряла, но и физически остаряла, за да бъде продадена дори на безценица.


